فعالیت داوطلبانه بیش از ۱۰ هزار رابط سلامت بانو در استان مرکزی

۲۶ مهر ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۸ کد : ۲۱۱۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۸
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۰۷۸۱ نفر از بانوان استان مرکزی به عنوان رابط سلامت به صورت داوطلبانه با مرکز بهداشت همکاری می کنند.
فعالیت داوطلبانه بیش از ۱۰ هزار رابط سلامت بانو در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی بیان کرد: این عزیزان در راستای مشارکت در اجرای هر چه بهتر برنامه های سلامت محور و پیاده سازی برنامه  کشوری هر خانه یک پایگاه سلامت  همکاری می نمایند.

وی افزود: معرفی برنامه رابطین سلامت، نقش رابطین سلامت در ترویج تغذیه با شیر مادر، آموزش و پیگیری بیماری سل از جمله مهمترین اقدامات رابطین سلامت می باشد.

وی تاکید کرد: همچنین پس از شیوع بیماری کرونا، تمرکز مرکز بهداشت و رابطین سلامت بر روی کنترل و مهار آن استوار شد به طوریکه آموزش و پیشگیری از کووید 19 (از طریق مشارکت در طرح شهید قاسم سلیمانی، ترغیب مردم در انجام واکسیناسیون کرونا و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی) در اهم دستورات و اقدامات قرار گرفته و در حال انجام است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای بحران کرونا حضور پررنگ رابطان سلامت در بسیاری از برنامه باعث شده در مقاطعی بتوان از حجم ورودی به شهرها و مراکز درمانی کنترل کرد و در موج های قبلی نسبتا آن را مهار نمود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه رابطان سلامت در میدان مقابله با کرونا هستند، افزود: داوطلبان سلامت را حلقه ارتباط بین نظام سلامت و سطوح محیطی جامعه هستند و نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: اقدمات رابطین سلامت موجب می شود مشارکت مردم در برنامه های نظام سلامت و به طور ویژه در برنامە خودمراقبتی فردی افزایش یابد، که این افزایش صرف حضور داوطلبانه نیست، بلکه مشارکتی را پدید می آورد که در آن شاهد فعالیت های پویا و اثرگذاردر کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس باشیم.


نظر شما :