"آمار" پلی برای رفع معایب و رسیدن به پیشرفت

۰۱ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۱۲۴۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: میزان تاثیرگذاری آمار در روزهای کرونایی مشخص و اهمیت آن نمایان شد.
"آمار" پلی برای رفع معایب و رسیدن به پیشرفت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: ارائه آمار و ارقام به خصوص در دوران همه گیری کرونا، جایگاه اصلی و اثرگذار بودن خود را به همگان نشان داد.

وی افزود: با ارائه درست و اصولی آمار و اعداد و ارقام صحیح، می تواند ضمن برطرف کردن معایب و مشکلات گذشته به توسعه و پیشرفت رسید.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم تصمیم گیری های کلان و بزرگ بر پایه علم و کارشناسی شده باشد، باید با آمار و اطلاعات دسترسی داشته باشیم.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اهمیت این دو بال شکوفنده یعنی اطلاعات و آمار در عصر حاضر که عصر ارتباطات است بسیار مهم و پررنگ است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر تغییر سبک و روش جمع آوری اطلاعات از سنتی و شیوه ی نوین، گفت: صحت و سرعت در اطلاعات جمع آوری شده و رسیدن به دست مدیران برای تصمیم گیری از مهمترین اصولی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

وی یادآور شد: نقص در ارائه و جمع آوری اطلاعات در ارائه آمار و ارقام کرونایی نه تنها در استان بلکه در سطح کشور، یادآور سرعت عمل و مهم بودن جایگاه و زیرساخت های لازم در این واحد است که می بایست ضمن تامین زیرساخت های لازم، تعامل دو سویه معاونت ها و واحدهای دیگر با واحد it و فناوری بیش از گذشته باشد.

دکتر جمالیان گفت: مشخص شدن تعاریف آماری واحد و ثابت و مشخص از گام هایی است که می تواند در توسعه و پیشرفت هر دستگاه اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی موثر باشد.

وی در پایان سالنامه آماری چاپ شده در سال گذشته و استمرار آن در سال جاری که کار بسیار دشواری است را از دیگر اقدامات مهم واحد آمار و فناوری دانست و از مدیر و همکاران این واحد تشکر کرد.


نظر شما :