بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه تعاملی دو طرفه بر قرار است

۰۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۱۳۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۰۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک رابطه بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه را رابطه ای مستحکم و همانند جاده ای دو طرفه دانست.
بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه تعاملی دو طرفه بر قرار است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در مراسم توجیهی دستیاران جدیدالورود دانشگاه، گفت: خداراشاکریم که شرایط‌ محیطی حاکم در مراکز آموزشی درمانی یک محیط دوستانه و علمی می باشد و تمام تلاش خود را در راستای تحقق این امر به کار بردیم تا همکاران، دستیاران، اینترن ها و استیجرها بدنه درمانی و یا اعضای هیات علمی را جدا از خود ندانند و رعایت مراتب هایی که می بایست در زمینه های علمی و آکادمیک وجود داشته باشد در دستور کار قرار گیرد‌.

وی ادامه داد: در جهت حفظ و ارتقا این محیط دوستانه می بایست در این جاده دو طرفه هر طرف نسبت به یکدیگر مسئول و حساس باشند.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی اراک در حد توان، تمام تلاش خود را در جهت رفع چالش و خواسته های دستیاران به کار خواهد برد و اگر خواسته ای تحت نظارت دانشگاه باشد، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه یادآور شد: با توجه به شرایط حاکم و شیوع ویروس کرونا، طبیعتاً دانشگاه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دچار چالش شده است و کارکنان درمانی و هیات علمی در نوک پیکان این مبارزه قرار دارند اما با وجود کلیه این موارد، نیازهای آموزشی دانشجویان در دوره های دستیاری، تحصیلات تکمیلی و دکتری حرفه ای یکی از دغدغه های اصلی به شمار میرود که در جهت رفع آن ها قدم برداشته می شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم که یکی از نقاط شروع ترقی دستیاران پذیرفته شده، دانشگاه علوم پزشکی اراک باشد و در بحث تعالی آموزشی، فرهنگی و تحقیقاتی گام های بزرگی بردارند و خوش بدرخشند.

وی با تاکید بر این نکته که ۸۰ درصد پذیرفته شدگان غیر بومی هستند، گفت: شهر اراک یک شهر صنعتی و دارای صنایع بسیاری بزرگی است و به دلیل قدار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شرف به غرب، حوادث بسیاری ناشی از صنایع و ترافیک در آن رخ می دهد که باعث افزایش خوراک آموزشی مراکز درمانی شده است که این مراکز از لحاظ انواع بیماری مشکلی نداشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه مرجعیت علمی دانشگاه بحث های آلودگی می باشد لذا از دستیاران می خواهیم که در این مسائل نیز مشارکت داشته باشند و کارها پژوهشی و تحقیقاتی آن ها در مسیر رفع حوادث ترافیکی، تروما، آلودگی های صنعتی آب و خاک و بیماری های ناشی از آن ها باشد.

گفتنی است بر اساس دستورالعمل ها، امکان مهمانی و انتقالی در ترم اول به هیچ وجه قابل بررسی نمی باشد.


( ۳ )

نظر شما :