ماموریت ویژه به فرمانداران و شبکه های بهداشت و درمان

۰۹ آبان ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۹ کد : ۲۱۳۷۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: رسیدن به آمار ۹۵ درصدی واکسیناسیون شهرستان‌ها، در دستور کار فرمانداران و روسای شبکه های بهداشت و درمان قرار دارد.
ماموریت ویژه به فرمانداران و شبکه های بهداشت و درمان

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی بیان کرد: سه فرماندار و سه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌هایی که تا هفته آینده ۹۵ درصد مردم شهرستان‌های تحت مسئولیت آنان، علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند در نشست شورای اداری و ستاد مدیریت کرونا، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد مردم این استان تاکنون دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردنده اند، افزود: ۵۳ درصد شهروندان این استان نیز نوبت دوم واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده‌اند و لازم است تا هدفگذاری ۹۵ درصدی واکسیناسیون شهرستان‌ها در دستور کار فرمانداران و روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: امیدواریم با بهره گیری از توان و پتانسیل طرح شهید سلیمانی، بتوان مقام نخست واکسیناسیون ۹۵ درصدی علیه این بیماری را در کشور به خود اختصاص دهد.

اکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات موجود بیشتر افرادی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می دهند افرادی هستند که واکسن بیماری کووید ۱۹ را دریافت نکرده‌اند و امید است تزریق واکسن در دستور کار شهروندان قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: نیاز است با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی و کشور از شدت پیک ششم بیماری کووید ۱۹ در استان و کشور جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: تعداد موارد مثبت این ویروس از ۲ هزار و ۸۸۶ مورد در هفته چهارم مهرماه به یک هزار و ۸۹۱ مورد در هفته نخست آبان ماه کاهش یافته که این مهم با همکاری مردم و تلاش بخش درمان استان محقق شده‌است.

اکرمی در پایان گفت: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در این استان بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا انجام شده و مصوبات این ستاد ملاک بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها است.


نظر شما :