اراک میزبان همایش کشوری کووید ۱۹

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۲ کد : ۲۱۴۰۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۱
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از برگزاری همایش کشوری کووید ۱۹ در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ آبان ماه به صورت مجازی در اراک خبر داد.
اراک میزبان همایش کشوری کووید ۱۹

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: در این همایش دو روزه در مورد موضوعاتی چون اپیدمیولوژی وlong civid 19، واکسیناسیون علیه کووید 19، کرونا و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، جنبه های اخلاقی در همه گیری کووید 19، درمان کرونا، کووید 19 و مراقبت های ویژه و همچنین واریانت های کووید توسط اساتید و اعضای هیات علمی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، کردستان، شیراز، کرمانشاه، گیلان، شهید بهشتی و مشهد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در زمینه ی اپیدمیولوژی، روند این بیماری در کشور، مدیریت پاندمی مبتنی بر شواهد و کووید طولانی مدت و همچنین در زمینه ی واکسیناسیون در مورد مرور واکسن های ایرانی کووید، بوستر برای واکسن های کووید، match mix and کردن واکسن های کرونا، واکسیناسیون در کودکان و جایگاه های بررسی و تست های ایمونولوژیک افرادی که واکسن زده اند و همچنین برنامه واکسیناسیون کشوری با چالش های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در زمینه ی عوامل اجتماعی موثر بر سلامت نیز حول محور عوامل اقتصادی این بیماری، عدالت در سلامت و کووید 19، دسترسی و بهره مندی از خدمات و کووید و محیط های اجتماعی، فیزیکی و آموزش و کووید 19 و همچنین در مورد جنبه های اخلاقی در این همه گیری در محورهایی چون جنبه های اخلاقی در پژوهش های مرتبط با کووید و واکسن آن، جنبه های اخلاقی در ارائه خدمات بالینی در همه گیری، و جنبه های اخلاقی در سلامت عمومی در همه گیری کووید 19 رایزنی و تبادل نظر خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: در زمینه ی درمان این بیماری که بسیار حائز اهمیت است در مورد درمان های آنتی وایرال، درمان های ضد التهابی، درمان های salvage و مدیریت موکومایکوزیس ارائه نظر و راهکار خواهد شد.

وی افزود: در دو زمینه ی کرونا و مراقبت های ویژه و واریانت های کووید نیز در مورد سیتوکین استورم، اکسیژن تراپی، ادجوانت تراپی و ایمون تراپی و همچنین نظام مراقبت ژنومی ویروس sars-civ-2 و بررسی واریانت ها، عوامل موثر بر تفاوت ایمنی زایی واکسن های مختلف و در نهایت روش های تشخیص ویروس sars-cov-2 و واریانت های با تکیه بر روش های نوین تشخیص مولکولی بحث و مشاوره هایی صورت خواهد پذیرفت.

دکتر جمالیان که ریاست این همایش را نیز بر عهده دارد، گفت: این همایش با همکاری وزارت بهداشت برگزار و سعی خواهیم نمود تا آخرین روند و وضعیت این بیماری و راهکارهای ریشه کنی این ویروس را با تمام همکاران بررسی و به راه های مفید و موثری دست پیدا کنیم.


( ۲ )

نظر شما :