اهمیت حفظ امنیت داده ها در حوزه سلامت دو چندان است

۱۰ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۵ کد : ۲۱۴۰۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۸
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: شیوع کرونا، اهمیت و تاثیرگذاری فضای سایبر را آشکار کرد.
اهمیت حفظ امنیت داده ها در حوزه سلامت دو چندان است

به گزارش وب دا مرکزی، مسعود فراهانی که با همکاران و بازرسین پدافند غیرعامل استانداری به دانشگاه علوم پزشکی  آمده بودند، بیان کرد: هفته ی پدافند غیرعامل از روز شنبه 8 آبان ماه شروع شده و تا جمعه 14 ادامه خواهد داشت و برنامه های گوناگون و متنوعی در این هفته به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: سومین روز این هفته به نام پدافند سایبری، حکمرانی در قلمرو ملی نامگذاری شده و به همین دلیل و البته ادامه دار بودن شیوع بیماری کرونا و اهمیت هر دو موضوع به دیدار مسئولین دانشگاه علوم پزشکی آمده و مباحثی را در هر دو زمینه برای جلوگیری از بروز مشکل و کاهش صدمات احتمال در آینده مطرح کردیم.

وی تاکید کرد: شبکه ی داده ها می بایست در همه ی ادارات در مکانی مستقر باشد که ضمن ایمن بودن از همه لحاظ از جمله از نظر حفاظتی نیز امن باشد.

فراهانی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی دشمنان با ملت و کشور ایران اسلامی لازم است بعد از خرید تجهیزات که اکثر آنها خارجی هستند، مطابقت ها و نظارت هایی صورت گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی گفت: در مورد تامین نیروی انسانی و جبران کمبود آن در برخی ادارات و البته تعیین و تکلیف رابطه ی استخدامی همکاران غیررسمی در ادارات نیز با تهران رایزنی شده و پیشنهاداتی نیز داده ایم که منتظر اعلام نتیجه و جواب از پایتخت هستیم.

وی یادآور شد: متاسفانه سطح سواد رسانه ای در بسیاری از ادارات پایین است و همین امر موجب بروز بسیاری از مشکلات می شود که می بایست با ارائه آموزش های لازم این میزان سطح سواد را بالا برد.

وی ضمن اشاره به شناسایی نقاط ضعف و قوت و تمرکز بر اطلاعات در همه ی حوزه ها، افزود: با توجه به تهدیداتی که در این زمینه وجود داشته و دارد، مصون سازی مهمترین و اصلی ترین هدف پدافند غیرعامل است چراکه اگر غفلت کنیم و غافل باشیم ضربه های سخت و جبران ناپذیری را خواهیم خورد.

وی در پایان تاکید کرد: موضوع امنیت سایبری یک موضوع دائمی است و به دلیل اینکه همواره وجود دارد و گذرا نیست لازم است به طور دائم و مستمر در آن فعالیت کرد و فعال بود.

گفتنی است در پایان این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل و بازرسین این حوزه به همراه مدیر و کارشناسان آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک از زیرساخت ها و تجهیزات دانشگاه بازدید کردند.


نظر شما :