پژوهش، ضمانت کننده توسعه و پیشرفت است

۲۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۲۵۴۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پیامی ضمن تبریک روز پژوهش، پژوهش  را یکی از محورهای مهم که ضامن پیشرفت و توسعه پایدار است، دانست.
پژوهش، ضمانت کننده توسعه و پیشرفت است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در این پیام آورده است: اگر پژوهشی انجام نشود، دانش بشر  ضمن اینکه ارتقاء نخواهد یافت؛ بلکه دچار سکون و رکود هم خواهد شد.

متن این پیام به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارند و رشد و توسعة کشورهای پیشرفته در نتیجة سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است، موفقیت  و رسیدن به توسعه در زمینه های صنایع، کشاورزی و خدمات به خصوص حوزه علوم پزشکی به گسترش فعالیت های پژوهشی بستگی دارد.

پژوهش به آموزش بهتر می انجامد، چرا که دانش نو و برنامه های آموزشی، مکمل یکدیگرند و این دو اصل مهم دو بال پیشرفت در حوزه پزشکی اند.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک شبانه روز به فکر یافتن راه های تازه و نوین برای حفظ سلامتی مردم و همنوعان خود هستند و این تلاش با همه گیری کرونا دو چندان شده و خوشبختانه نتایج خوبی نیز از اتاق های فکر و تحقیقات همکاران پژوهشی به بیرون راه یاقته است.

پژوهش این فرصت را برای جوامع فراهم می کند که بهتر با دنیای پیرامون خود رابطه برقرار کند و به اهدافش دست یاید،حال آنکه هر اندازه در این زمینه سرمایه گذاری نماییم،چندین برابر از نتایج بدست آمده از تحقیقات و پژوهش ها برداشت خواهیم کرد که در حوزه ای مانند بهداشت و درمان که با جان و سلامتی هم میهنان عزیزمان رابطه دارد، به هیچ وجه قابل مقایسه نخواهد بود و بسیار ناچیز است.

روز پژوهش، روز ارج نهادن به مقام شامخ محققان و پژوهشگران خستگی ناپذیر است،اینجانب ضمن تبریک این روز به تمام همکاران و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی اراک، سلامتی و موفقیت روزافزون را برای یکایک بزگرواران خواستارم.


نظر شما :