اخبار سویه "اُمیکرون" را از منابع معتبر پیگیری کنید

۰۱ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۱ کد : ۲۲۷۲۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۷۵
یک روانپزشک از مردم خواست که اخبار صحیح در خصوص ویژگی های سویه "اُمیکرون" و انتشار آن را به جای پیگیری کردن از فضای مجازی از منابع معتبر دنبال کنند.
اخبار سویه "اُمیکرون" را از منابع معتبر پیگیری کنید

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر پریسا رجبی بیان کرد: حدود ۲ سال است که مردم با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کنند و تا حدودی با ویژگی های آن آشنایی دارند اما اخیراً یک سویه جدید تحت عنوان "اُمیکرون" شناسایی شده و وارد کشور نیز شده است و از آنجاییکه این سویه جدید است و اطلاعات مربوط به آن هنوز کامل نیست، در چنین شرایطی پیگیری اخبار از منابع موثق، مشارکت همگانی آحاد مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پیشگیرانه در کنار دریافت واکسن می‌تواند بهترین راهکار مقابله با این ویروس در شرایط کنونی باشد.

وی ادامه داد: مواردی که تاکنون از این ویروس شناسایی شده اغلب فرم خفیف تری از بیماری را نشان دادند، اما تحقیقات ثابت کرده که این سویه سرایت پذیری و ریسک انتقال بالاتری نسبت به واریانت های قبلی دارد لذا توصیه میکنیم که مردم مراقبت های مربوط به پیشگیری از کرونا را جدی بگیرند.

وی در ادامه اختلالات روحی و روانی ناشی از کرونا اعم از ترس و استرس، وسواس فکری و عملی در رعایت بیش از حد موارد بهداشتی را از جمله آثار پیامد انتشار این بیماری در بین مردم دانست و توصیه کرد: طبیعتاً با شیوع یک سویه جدید  برخی از مردم دچار استرس شدید، اختلال عملکرد و وسواس فکری خواهند شد لذا کلیه افراد می بایست سلامت خود را با مصرف غذاها سالم، خواب و استراحت کافی و انجام فعالیت های ورزشی ارتقا و زمانی از روز خود را به فعالیت های تفریحی و سرگرم کننده اختصاص دهند و با حفظ ارتباط مجازی و تلفنی خود با دوستان و آشنایان به تقویت روحیه خود کمک کنند.

دکتر رجبی در پایان از مردم خواست که در صورت وجود هر گونه علائم ناشی از اضطراب و افسردگی از متخصصین سلامت روان کمک بگیرند.


( ۱ )

نظر شما :