اُمیکرون می تواند به یک تهدید تبدیل شود

۰۴ دی ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۹ کد : ۲۲۷۶۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۶۶
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگرچه تاکنون سوش اُمیکرون کم خطر بوده، اما گذر زمان و گردش بیشتر این سویه، می تواند آن را خطرآفرین کند.
اُمیکرون می تواند به یک تهدید تبدیل شود

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در برنامه تلویزیونی بامداد آفتابی، در شبکه سراسری شما و‌ شبکه آفتاب، بیان کرد: همانطور که پیش بینی شد سوش اُمیکرون در کشور وارد و شناسایی شد و بی تردید به زودی در استان مرکزی نیز شناسایی و انتشار خواهد یافت؛ لذا تجربه ۲ سال اخیر نشان داده است که هر ویروسی در ابتدای شیوع از لحاظ بیماری شدت زیادی ندارد، اما گذر زمان و گردش بیشتر می تواند منجر به افزایش شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از آن شود که این امر در خصوص سوش امیکرون نیز صدق می کند.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون میزان بستری و مرگ و میر ناشی از سوش اُمیکرون کم بوده است، اما در آینده هیچ گونه تضمینی برای ادامه این رویه وجود نخواهد داشت و احتمال دارد همانند سوش های قبلی که ابتدا با درگیری خفیف آغاز شدند به مرور باعث فوت بسیاری از هموطنان شود.

متولی سلامت استان مرکزی در ادامه رعایت نکات بهداشتی و واکسیناسیون را یک سپر دفاعی قوی در برابر اُمیکرون دانست و تاکید کرد: با توجه به اینکه شرایط در حال حاضر شرایطی مطلوب و متعادل است، لذا تلاش مردم و مسئولین باید در جهت حفظ این شرایط باشد و به عنوان متولی سلامت این قول را می دهم که در صورت تحقق این امر و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار دریافت دُز یادآور، اُمیکرون نمی تواند ایجاد محدودیت کند.

وی خاطرنشان کرد: کلیه افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از دریافت دُز دوم واکسن آن ها می گذرد می توانند برای دریافت دُز یادآور به مراکز تجمیعی سطح استان مراجعه نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان ضمن اشاره به پیشرفت پروژه جدید بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر طبق زمان بندی برنامه پیش می رود و خوشبختانه در برخی موارد حتی جلوتر از برنامه می باشد، اما شرط تداوم این امر تامین به موقع بودجه می باشد و در صورت تحقق آن در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری این ابر بیمارستان از لحاظ مراجعه کنندگان ترومایی خواهیم بود.


( ۱ )

نظر شما :