اُمیکرون گول زننده و زیرک است

۲۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۵۴ کد : ۲۳۳۶۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۳
یک متخصص بیماری های عفونی گفت: اُمیکرون در حال جولان دادن است و اگر جدی نگیریم، ممکن است به شدت غافلگیر می شویم.
اُمیکرون گول زننده و زیرک است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سپیده خدرزاده بیان کرد: ویروس کرونا در بیشتر موارد در ریه‌ها و سیستم تنفسی تحتانی تکثیر شده و منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌شود، اما با شیوع گونه اُمیکرون ویروس کرونا در گلو و سیستم تنفس فوقانی تکثیر شده و فرد مبتلا معمولاً دچار مشکلات تنفسی، سرفه، اسهال و استفراغ نمی‌شود و یا اگر دچار شود، خفیف است.

وی افزود: علایم سویه اُمیکرون مشابه سرماخوردگی و شامل آبریزش بینی، گلودرد، بدن درد و تب می باشد از این رو با توجه به خفیف بودن علایم معمولاً نیاز به تجویز آنتی بیوتیک، کورتون و رمدسیویر نمی باشد و با درمان علامتی و حمایتی، مصرف مایعات و استامینوفن و استراحت کافی مرتفع می شود.

وی تاکید کرد: قرنطینه کردن یک اصل مهم در کاهش میزان انتقال ویروس کرونا از فرد آلوده به افراد سالم است و در شرایط حاکم و با توجه به شیوع سویه اُمیکرون همچنان قوانین ایزوله و قرنطینه ۱۴ روزه باید رعایت شود تا از خود و دیگران در برابر بیماری کووید  ۱۹ محافظت کنیم.

دکتر خدرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود اینکه علائم امیکرون از دلتا خفیف‌تر است، اما قدرت انتقال آن بیشتر از گونه‌های پیشین می باشد؛ لذا رعایت موازین بهداشتی، تکمیل واکسیناسیون و مراجعه به پزشک به محض مشاهده علائم به منظور کاهش موارد ابتلا یک امر ضروری و الزامی است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کس از جمله کودکان از کرونا در امان نیست، از خانواده ها خواست تا بیشتر مراقب فرزندان به خصوص کودکان خود باشند و نکات ایمنی و بهداشتی را با جدیت بیشتری نسبت به آنها رعایت کنند.


نظر شما :