ایرانیان مقیم خارج از کشور همگام و همصدا با هموطنان خود هستند

۰۹ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۴ کد : ۲۳۶۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۱۳
قائم ‌مقام دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن با اشاره به اینکه ایرانیان مقیم خارج از کشور نه تنها برای کشور تهدید نیستند، بلکه یک فرصت هستند، گفت: قلب ایرانیان مقیم خارج از کشور به عشق همنوعان و هموطنان خود در داخل می تپد.
ایرانیان مقیم خارج از کشور همگام و همصدا با هموطنان خود هستند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مهرآبادی بیان کرد: حدود ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی، مقیم آمریکا هستند و براساس آخرین گزارشات بدست آمده، ایرانیان مقیم آمریکا موفق ترین مهاجرین ۴۰ سال گذشته این کشور بوده اند و در اکثر موسسات آمریکایی از جمله ناسا که ۳۵۰ کارشناس ارشد آن ایرانی هستند و همچنین شهرداری، شرکت ها و پزشکان آن بسیاری از ایرانیان هستند.

وی افزود: جامعه ایرانی مقیم خارج از کشور همگام با مردم  و همنوعان خود، علاقه مند به کمک به کشور  و وطن اصلی خود هستند و همه یک احساس مشترک نسبت به ایران دارند و آن آبادی و جلوگیری از گزند و خسارت است.

‌وی تاکید کرد: در دوران اپیدمی کرونا حدود ۱۷ سازمان ایرانی بسیج و کمک ها شایانی در این زمینه برنامه ریزی و هدفمند شد و حدود ۳۰۰ دستگاه اکسیژن ساز و حداقل ۶ میلیون دلار تجهیزات پزشکی دیگر به کشور عزیزمان ایران ارسال شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آمریکا حدود ۱ میلیون و ۵۲۰ هزار و در ایران حدود ۵ هزار سازمان NGO وجود دارد  که اقدامات بسیار خوبی انجام داده و در دست اقدام دارند که به عنوان مثال، امروزه شاهد نصب تابلو های بسیاری در خصوص انجمن های آلزایمر، دیابت، ام اس و غیره هستیم که نشان از پیشرفت خوب در امر همگام سازی و یکصدایی سازمان های مردم نهاد است.

دکتر مهرآبادی گفت: ۷۴ درصد از‌مردم آمریکا به صورت روزانه و ماهیانه در امور خیریه فعالیت می کنند بطوریکه در سال ۲۰۲۱ مبلغی حدود ۴۷۱ میلیارد دلار جمع آوری  و صرف امور خیریه شد که نشان از جایگاه سازمان های مردم نهاد و مهم بودن انجام وظیفه اجتماعی افراد در قبال یکدیگر است.


( ۳ )

نظر شما :