دو هفته بسیار حساسی پیش رویمان است

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۱ کد : ۲۳۶۹۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۴۴
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: در دو هفته پیش رو با رعایت پروتکل ها می توانیم اُمیکرون را کنترل کنیم در غیر اینصورت عواقب جبران ناپذیری در انتظارمان خواهد بود.
دو هفته بسیار حساسی پیش رویمان است

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز اکرمی بیان کرد: سرعت انتقال بسیار بالا و ماندگاری روی سطوح حتی تا 8 روز دو خصلت اُمیکرون هستند که متاسفانه در چند روز اخیر باعث افزایشی شدن سریع موارد ابتلا و مراجعین به مراکز درمانی شده اند.

وی افزود: با هماهنگی شخص استاندار، قرار شد با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی اراک، و نارنجی شدن سه شهرستان دیگر و احتمال افزاینده بودن این روند، اقدامات پیشگیرانه و سختگیرانه تری را تا دو هفته آتی اعمال و با متخلفان برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: همه هم استانی های عزیز لازم است در طی دو هفته پیش رو، کارهای غیرضرور اداری و بانکی، خریدهای غیرضرور، رستوران و دیگر اقداماتی که می توان بعدا انجام داد را به تعویق بیندازند و تا حد ممکن از منزل خارج نشوند.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی گفت: کلیه مقاطع تحصیلی در شهرستان های اراک، ساوه، محلات و دلیجان که در آخرین وضعیت رنگ بندی قرمز و نارنجی اعلام شده اند، به مدت یک هفته غیر حضوری است و به احتمال زیاد در هفته های آتی نیز تصمیمات سخت گیرانه تری را اتخاذ خواهد کرد.

اکرمی در ادامه خاطرنشان کرد: هرگونه تجمعی حتما باید زیر 30 نفر و کمتر از 90 دقیقه باشد.

وی یادآور شد: رستوران ها باید حتی الامکان به شکل بیرون بر و یا حداکثر با 30 درصد ظرفیت خود فعالیت کنند، همچنین تالارها می بایست تا دو هفته آتی تعطیل باشند و کلیه اصناف موظف هستند از ماسک استفاده کنند، همچنین دورکاری کارمندان (مادرانی که فرزند زیر 6 سال،بیماری زمینه ای و مادران ماردار) نیز با نظر مدیر مربوطه اشکالی ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات کنترلی این موج و پیک را با کمترین خسارات پشت سر بگذاریم.


( ۳ )

نظر شما :