نگران ابتلا کودکان در موج ششم هستیم

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۸ کد : ۲۳۷۲۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: احتمال ابتلاء کودکان در موج ششم به خاطر عدم واکسیناسیون بسیار بالا است.
نگران ابتلا کودکان در موج ششم هستیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه بازدید شبانه خود از بیمارستان های امیرکبیر و امیرالمومنین اراک بیان کرد: ساختارهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی نه در استان بلکه در کل کشور برای درمان کودکان، مناسب نیست و کمبودهایی وجود دارد.

وی افزود: تخت ها و اتاق های ویژه و مراقبت اطفال و "پی آی سی یو" فقط تعداد 5 تخت وجود دارد و بخش ها به خاطر سایر بیماری های شایع تکمیل و تقریبا پر است و با شیوع موج ششم و افزایش مراجعات و بستری کودکان به خاطر کرونا، در روزهای آتی به مشکل خواهیم خورد.

وی تاکید کرد: بر اساس این نگرانی بیمارستان امیرکبیر را با تغییراتی جزئی، برای مقابله با موج ششم آماده تر خواهیم کرد.

دکتر جمالیان افزود: اورژانس سرپایی و برخی بخش ها را به درمان کودکان مبتلا و مراجعین گروه های سنی پایین تر به این مرکز درمانی، اختصاص خواهیم داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک از والدین خواست با توجه به غیر حضوری شدن مدارس، بیشتر به فرزندان خود توجه کنند و مراقب سلامتی آنان باشند.

وی تاکید کرد: کودکان و بزرگسالان به هیچ وجه نباید در تجمعات شرکت کنند چراکه این سویه کرونا با سرعتی زیاد و باور نکردنی، در حال چرخش در جامعه است و تعداد زیادی را تاکنون مبتلا کرده است.

دکتر جمالیان در پایان از افرادی که دارای بیماری زمینه ای مثل دیابت و فشار خون هستند و همچنین سالمندان بالای 65 سال  نیز خواست تا در این روزها بیشتر مراقب سلامتی خود باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور بی موقع و نابجا در تجمعات و البته استفاده مداوم از ماسک، کادر بهداشت و درمان را مواجه با موج ششم یاری کنند.


( ۱ )

نظر شما :