مثبت شدن ۵۰ درصد تست های روزانه در تفرش

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۶ کد : ۲۳۷۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۸۷
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش ضمن اشاره به تاخت و تاز ویروس کرونا به ویژه سویه اُمیکرون، گفت: به طور میانگین روزانه ۵۰ درصد تست های کرونا در شهرستان تفرش مثبت گزارش می شوند.
مثبت شدن ۵۰ درصد تست های روزانه در تفرش

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: شهرستان‌های استان مرکزی به سمت وضعیت نارنجی و قرمز در حال تغییر هستند که شهرستان تفرش نیز این قضیه مستثنی نیست و متاسفانه شاهد سیر صعودی بیماران بستری و سرپایی در شهرستان هستیم.

وی ادامه داد:  از‌ میان ۱۲۰ الی ۱۴۰ تست تشخیص روزانه بالغ بر ۵۰ درصد آنها مثبت هستند که این اتفاق نشان از یک زنگ هشدار جدی و شروع یک خیز قریب‌الوقوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستان دارد و با ادامه شرایط شاهد تغییر رنگ شهرستان خواهیم بود.

وی ضمن اشاره به افزایش نیم الی یک درصدی آمار بستری ها، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تاکنون آمار بستری ها تفاوت چندانی با گذشته نداشته اما در طی ۱۰ روز اخیر ۸ کودک در بیمارستان تفرش  بستری و خدمات درمانی دریافت کردند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۵ بیمار که ۲ مورد آنها مثبت قطعی هستند، در بیمارستان بستری می باشند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش موارد ابتلا و حتی پیش از آغاز‌پیک ششم جلسات متعددی با فرمانداری و آموزش و پرورش برگزار و مقرر شد که محدودیت هایی در این زمینه اعمال شود و پس از آن به دستور ستاد آموزش و پرورش تا اطلاع ثانوی آموزش به صورت مجازی ادامه دار شده است.

وی تاکید کرد: در این راستا آمبولانس ها با کشیدن آژیر خطر در معابر و خیابان‌ها، وضعیت بحرانی شیوع کرونا را به شهروندان هشدار داده و آنان را به ماندن در خانه و تزریق و تکمیل واکسیناسیون توصیه کردند.

دکتر زیلابی ادامه داد: در راستای آغاز طرح ضربتی بازدید از اماکن عمومی، در طی ۲ روز اخیر ۶۰ مورد بازرسی به عمل آمد و بازرسی اماکن شدت عمل بیشتری به خود گرفت و ضمن بازدید، به اماکن متخلف اخطارهای لازم داده شد.

وی در پایان تاکید کرد: سویه اُمیکرون ویروس کرونا سریع‌تر از سویه دلتا در حال گسترش است و با توجه به دوره کمون کوتاه آن با سرعت زیادی در حال گسترش است بیایید با دریافت واکسن و رعایت نکات بهداشتی مانع از رخداد تلفات سنگین شویم.


نظر شما :