روند افزاینده و بی صدای اُمیکرون در محلات

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۴۳ کد : ۲۳۷۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۹۶
مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات از شهروندان خواست دُز سوم واکسن را جدی بگیرند.
روند افزاینده و بی صدای اُمیکرون در محلات

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر  مهدی قلیچ خانی گفت: شرایط کرونایی محلات مناسب نیست و آمار بیماران سرپایی نسبت به هفته قبل ۳ برابر شده است.

وی افزود: متاسفانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به یک چهارم کاهش پیدا کرده و دلیلی شده بر افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی(ره) این شهر.

وی تاکید کرد: متاسفانه تست های مثبت سرپایی نیز روند صعودی به خود گرفته که نشان از آغاز موج ششم می باشد.

دکتر قلیچ خانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای مقابله با شیوع سویه جدید کرونا زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، تهویه مکان‌های سربسته  و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و به ویژه تزریق دُز سوم توصیه می‌شود و اگر شهروندان به این مسائل بی‌توجهی کنند بدون تردید با شیوع موج کرونا مواجه می‌شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات همچنین یادآور شد: کارکنانی که سه ماه از تزریق  دُز دوم آنان گذشته  هر چه سریع تر جهت تزریق دُز سوم اقدام، در غیر اینصورت برخورد قانونی با کارکنان خاطی برابر دستورالعمل های ابلاغی خواهد شد.

وی توضیح داد: تمام افراد 9 تا 12 سال می‌توانند به همراه والدین خود با مراجعه به مرکز واکسیناسیون، واکسن کووید 19 رادریافت کنند.

وی در پایان افزود: برای واکسیناسیون این گروه سنی، حضور والدین الزامی است و واکسن‌های مورد تایید این گروه سنی شامل سینوفارم و پاستوکووک و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت طبق معمول و مشابه سایر گروه‌های سنی است.


نظر شما :