با اجرای طرح تشدید بازرسی ها می توان تا حد زیادی اُمیکرون را مهار کرد

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۳:۲۵ کد : ۲۳۷۴۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۳۹
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این طرح از ۶ بهمن آغاز شده و تا مهار رموج ششم ادامه خواهد داشت.
با اجرای طرح تشدید بازرسی ها می توان تا حد زیادی اُمیکرون را مهار کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علی علیمحمدی در حاشیه بازدید میدانی خود از سطح شهر که با حضور رئیس و دیگر مسئولین دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، بیان کرد: در راستای مهار و کنترل سویه اُمیکرون که چند وقتی است به صورت غیرقابل باوری در حال چرخش در جامعه است، طرح تشدید نظارت و بازرسی از مراکز عرضه مواد غذایی از آغاز شده است.

وی افزود: در این راستا و در سه روز گذشته بیش از 8 مرکز پلمپ شده اند.

وی تاکید کرد: در تمام شهرستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی این طرح در حال انجام است و به نظر می رسد با اجرای این طرح و البته همکاری و رعایت عرضه کننده و دریافت کننده خدمات در اینگونه مراکز، بتوان تا حد زیادی جلوی پیشرفت اُمیکرون را گرفت.

دکتر علیمحمدی در پایان گفت: این طرح تا دو هفته دیگر با همکاری اتاق اصناف و سازمان صمت و دیگر ادارات مربوطه، ادامه خواهد داشت و با متخلفان برخورد و علیرغم میل باطنی حتی منجر به تعطیلی و پلمپ واحد متخلفان نیز خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت شهرستان اراک هم گفت: متاسفانه در بازدید میدانی از بازار سرپوشیده و همچنین راسته میوه فروشان، مشاهده شد همچنان برخی از همشهریان چه کسبه و چه مردم، اهمیتی به کرونا، نمی دهند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص ماسک کم اهمیت هستند.

سید شهریار حسینی در پایان ضمن اشاره به اینکه تذکرات لازم به متخلفان  داده شده، افزود: امیدواریم با اجرای این طرح موارد افزایشی ابتلاء، مراجعین و بستری و در نهایت فوتی های ناشی از کرونا در موج ششم در روزهای پیش رو کمتر و کمتر شود.


( ۱ )

نظر شما :