کارت قرمز اُمیکرون به دو شهرستان دیگر

۱۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۷ کد : ۲۳۷۸۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۹۴
شهرستان های ساوه و دلیجان نیز در آخرین اعلام رنگ بندی، قرمز شدند.
کارت قرمز اُمیکرون به دو شهرستان دیگر

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، گفت: با این احتساب تعداد شهرستان های وضعیت قرمز به 3 شهرستان(اراک،ساوه و دلیجان) وضعیت خیلی پر خطر رسید و  پیش بینی می کنیم رفته رفته به تعداد این شهرستان ها نیز افزوده شود.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: به دنبال روند صعودی ابتلا به کرونا در پیک ششم و با سویه اُمیکرون، شهرستان های تفرش، فراهان، خنداب، خمین و شازند نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ دادند و در حال حاضر شهرستان های محلات، تفرش، فراهان، خنداب، شازند و خمین در وضعیت نارنجی یا پرخطر و شهرستان های زرندیه، کمیجان و آشتیان در وضعیت زرد یا خطر متوسط قرار دارند.

وی تاکید کرد: متاسفانه سویه جدید اُمیکرون با شدت بیشتری واگیردار است و به همین دلیل با افزایش تعداد مبتلایان مواجه هستیم اما واکسیناسیون مهمترین عامل جلوگیری از ابتلا به سویه جدید کرونا امیکرون است و تزریق دُز سوم این واکسن نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است لذا از همه شهروندان درخواست داریم هر چه سریعتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی افزود: تزریق دز سوم باید به سرعت انجام شود چراکه این سرعت انتقال زنگ خطری برای همگان به ویژه کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: برای پیشگیری از تلفات سنگین و قرمز شدن سایر شهرستان ها باید دستورالعمل‌های بهداشتی و به ‌خصوص استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسن حتما انجام شود.


( ۴ )

نظر شما :