انجام ۲۱۸ بازدید محیطی از اماکن عمومی شهرستان شازند

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۴ کد : ۲۳۸۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۷۵
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند با اشاره به تداوم بازرسی و نظارت بر عملکرد اصناف و اماکن عمومی، گفت: ۲۱۸ مورد بازرسی در مدت یک هفته انجام و ۲۳ اخطار برای متخلفان صادر شده است.
انجام ۲۱۸ بازدید محیطی از اماکن عمومی شهرستان شازند

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر مرتضی واعظ بیان کرد: در یک هفته اخیر در راستای اجرای طرح ضربتی، ۲۱۸ بازدید از مراکز، اصناف، تالار، رستوران ها و غیره توسط ۱۵ تیم گروهی که هر کدام حداقل یک کارشناس بهداشتی داشتند، صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۴۸ مورد از مدارس، ۲۱ مورد از ادارات، ۷۲ مورد از صنایع، بازدید و تعداد ۲ مورد از مدارس، ۱۸ مورد از ادارات و ۲۱ مورد از صنایع اخطاریه بهداشتی برای متخلفان صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در خصوص بازدیدهای محیطی ۳ مورد معرفی به تعزیرات صورت گرفته که ۵ مورد اخطاریه پلمب صادر شده است.

واعظ تاکید کرد: بار مراجعین سرپایی به مراکز درمانی شهرستان شازند بسیار زیاد و یک شیب صعودی است لذا بضاعت کادر درمانی محدود است و مسلماً با افزایش بار مراجعین با کاهش کیفیت خدمات مواجه خواهیم بود از این رو با توجه به اینکه ۹۰ درصد بیماران مبتلا به صورت سرپایی هستند، افرادیکه حداقل دو دُز واکسن را دریافت کرده و دارای علائم شدید و بیماری زمینه ای از جمله سرطان، دیابت، فشارخون، BMI بالا و غیره نیستند نیازی به مراجعه به مراکز درمانی ندارند با خود مراقبتی نه خود درمانی و قرنطینه و ایزوله کردن خود می توانند بهبودی خود را بدست آورند.


 وی تاکید کرد: اُمیکرون دوره انتقال سریعتر و بستری کمتری نسبت به سویه های قبلی دارد لذا با توجه به گسترش و انتشار آن، هر علائمی از سرماخوردگی‌ نیازی به تست رپید و پی سی آر ندارد و می بایست اُمیکرون تصور شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شازند در پایان اضافه کرد:  در شهرستان شازند در کنار بازدیدها، اقناع سازی و آگاه سازی مردم، واکسیناسیون گروه های هدف با قوت خود را در حال انجام می باشد و لازم است که مردم با تکمیل واکسیناسیون خود و رعایت نکات بهداشتی یاریگر سیستم بهداشت و درمان شهرستان باشند.


( ۱ )

نظر شما :