۵ مصدوم مواد محترقه تاکنون / ۹۹ نفر در اراک در آخرین چهارشنبه سال ۹۹ مصدوم شدند

۰۳ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۷ کد : ۲۴۱۸۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۶۰
معاون فنی و عملیات اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی اراک از مصدومیت ۹۹ نفر از اراکی ها در چهارشنبه سوری سال قبل خبر داد.
۵ مصدوم مواد محترقه تاکنون / ۹۹ نفر در اراک در آخرین چهارشنبه سال ۹۹ مصدوم شدند

به گزارش وب دا مرکزی، بهروز ایران نژاد ضمن اعلام این خبر گفت: در بین آسیب دیدگان، جوانان و نوجوانان بیشترین طیف را داشتند که متاسفانه دچار سوختگی و حتی قطع عضو نیز وجود داشت.

وی بیان کرد: در سال جاری و تاکنون نیز که هنوز چند هفته به آخرین روز چهارشنبه سال باقیمانده، 2 اتفاق تلخ در شهرستان های اراک و شازند رخ داده و انفجار مواد محترقه 5 مصدوم بر جای گذاشته است.

ایران نژاد گفت: در سانحه اول که در تاریخ 29 بهمن در شازند رخ داد دو نوجوان 14 ساله و در اتفاق بعد که در تاریخ 1 اسفند در اراک رخ داد دو کودک 10 و 12 ساله و یک فرد 45 ساله دچار مصدومیت شدید شدند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال لازم است مردم نکات ایمنی را مد نظر قرار دهند، چرا که هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: به همشهریان به خصوص جوانان و نوجوانان توصیه می کنیم از حمل و نگهداری مواد محترقه در منزل و خودرو جدا خودداری کنند و نوروز را با چهارشنبه سوزی برای خود و دیگران تلخ نکنند.

ایران نژاد در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه حریق و حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با تلفن 125 تماس حاصل شود.

وی با تاکید به اینکه خانواده ها در پیشگیری از حوادث نقش مهمی را ایفاء می کنند، گفت: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد که آنها در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی آسیب پذیر هستند، زیرا آموزش آسیب پذیری در مقابل خطرات مذکور، از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایران نژاد در پایان افزود: والدین در تهیه وسایل آتش بازی بیخطر فرزندانشان را همراهی نمایند؛ کودکان به هیچ عنوان شخصاَ نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند.


( ۱ )

نظر شما :