ظرفیت تخت های ویژه اطفال رو به تکمیل است

۰۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۸ کد : ۲۴۲۲۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۲
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: به علت افزایش شمار بستری کودکان، تخت‌های ویژه بخش اطفال رو به تکمیل است.
ظرفیت تخت های ویژه اطفال رو به تکمیل است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده بیان کرد: متاسفانه در این روزها شاهد افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون هستیم که به علت ابتلای خفیف، بیماران دیر هنگام به مراکز درمانی مراجعه می کنند که این امر خود یک زنگ خطر محسوب می شود چرا که بیش از نیمی از مواردی که مراجعه می کنند، بستری می شوند.
وی با تاکید بر این نکته که تخت های مراقبت ویژه یکی از شاخص های اصلی درمانی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه ظرفیت تخت های آی سی یو سانتر اصلی کرونا تکمیل شده و در روزهای آتی مجبور به استفاده از ظرفیت سایر بیمارستان ها خواهیم شد.
وی تاکید کرد: تاکنون مورد فوتی در گروه سنی اطفال ثبت نشده است، اما موارد ابتلا به ویروس در این گروه از جامعه هدف بسیار بالا می باشد به طوریکه ظرفیت تخت های ویژه اطفال رو به تکمیل است.
وی اضافه کرد: تابلوی مراجعه کودکان عمدتاً کمی متفاوت و با علائمی چون تب و اختلال الکترولیت و آب مراجعه می کنند که در صورت مراجعه به موقع سریعاً به روش های درمانی پاسخ خواهند داد.
دکتر صادقی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین بررسی ها و آمار صورت گرفته بیش از ۴۰ درصد موارد فوتی در همان ۵ درصد جمعیتی اتفاق می افتد که واکسنیه نشده اند، لذا لازم است که واکسیناسیون جدی گرفته شود و خانواده ها نسبت به واکسینه شدن خود و فرزندان اهتمام ورزند‌.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان تاکید کرد: بین انواع واکسن ها اولویت و ارجعیت خاصی وجود ندارد، اما افرادی که دو دُز اول یک نوع واکسن دریافت کرده اند بهتر است که دُز سوم را پلتفرم متفاوت دریافت کنند.


( ۳ )

نظر شما :