توسعه و پیشرفت خانه های بهداشت یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۲ کد : ۲۴۳۵۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۳
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشرفت و توسعه شبکه ها و خانه های بهداشت را یکی از افتخارات مهم پس از انقلاب اسلامی برشمرد.
توسعه و پیشرفت خانه های بهداشت یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان  در مراسم تقدیر و تشکر بهورزان نمونه استان مرکزی، بیان کرد: بی تردید یکی از افتخارات پس از انقلاب اسلامی  و بهترین اقدامات بهداشتی پس از انقلاب، ایجاد و توسعه شبکه‌های مویرگی بهداشتی و ساخت خانه‌های بهداشت حتی در دور افتاده ترین مناطق می باشد که با حضور فعال بهورزان رونق گرفته است و شاهد فعالیت و اقدامات چشمگیر این گروه ایثار گر به دور از هرگونه هیاهو اجتماعی و رسانه ای هستیم.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون گروه های هدف توسط بهورزان، نمونه کوچکی از زحمات این گروه در کنترل و مدیریت اپیدمی کرونا می باشد و بسیاری از نقاط قوت و اطلاعات و آماری که در زمینه بهداشت جمع آوری می شود ماحصل زحمات بهورزان است.

متولی سلامت استان مرکزی در ادامه نظارت بر کارخانه ها، آب، محیط، مراقبت از کودکان و مادران باردار را از دیگر اقدامات بهورزان برشمرد و گفت: رعایت بهداشت موجب جلوگیری از هرگونه بحران می شود که اگر این خدمات ارزنده نبود شاهد آمار وحشتناک مرگ و میر در نوزادان و مادران باردار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که مقام معظم رهبری و وزیر بهداشت نگاه ویژه ای به مسائل بهداشتی دارند و بر حساسیت، جایگاه  اهمیت بهداشت و کارکنان و پرسنل این حوزه تاکید ویژه دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا با وجود فشار کاری و چالش های زیاد و کمبود بودجه، تمام سعیمان را کردیم که حق الزحمه و حقوق همکاران بهداشت در موعد مقرر واریز گردد و همچنان نیز پیگیر هستیم که در این زمینه کوتاهی صورت نگیرد چرا که این امر کمترین کار در برابر ایثارگری های این مدافعین سلامت است.

گفتنی است که در پایان مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دکتر علی علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک و شهریار حسینی رییس مرکز بهداشت اراک، از بهورزان، مربیان مراکز آموزش بهورزی و مراقبین سلامت نمونه با حضور رییس دانشگاه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت اراک با اهدا لوح تقدیر وزیر بهداشت به ۶ برگزیده استان مرکزی تقدیر و تشکر شد.


نظر شما :