پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار

۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۳ کد : ۲۴۴۶۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۷
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی میلاد سرور آزادگان جهان امام حسین (ع) و روز پاسدار را تبریک گفت.
پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح ذیل است:

السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ

مژده ای دل که دگر سوم شعبان آمد / پیک شادی ز بر حضرت جانان آمد

مژده ای دل که برای دل غمدیده ما / هدهد خوش خبر از نزد سلیمان آمد

در روز سوم شعبان سومین مرآت صفات پاک معبود متولد شد و نسیم زهرایی در حریم کبریایی حضرت باری تعالی شروع به وزیدن گرفت و از آن روز گردش روزگار در پرتو الطاف آن حضرت رخ میدهد. در چنین روزی بلبلان ترنم نموده و با یکدیگر از عشق حسینی تکلّم کردند و از برای این امر که غنچه على و زهرا از دامن پاک آسمان روییده است از شوق دیدن نو گل زهرایی، تبسم کردند و به راستی در چنین روزی عطری سکر آور در حریم احمدی پیچیده شد و ذرات عالم به شوق و شور آمده‌اند چرا که خورشید شفاعت از افق سپهر ولایت و امامت تابید. در صحیفه آن حضرت صورت خدا پیداست و به حق که باید به مصحف رخ او با وضو نگاه کرد چرا که نقطه نقطه آن جای بوسه زهراست.

عظمت روز سوم شعبان را باید به عنوان پرتوی از عظمت حسین‌بن‌علی(ع) به‌حساب آورد و به‌شمار آورد؛ روز بزرگی است، در این روز کسی متولد شد که سرنوشت اسلام، به او، به حرکت او، به قیام او، به فداکاری او، به اخلاص او بسته بود . خدا بـه ختم رسل کشتی نجاتی داد کـه پیش وسعت او هزار دریا گم است و در انبیا و رسل تنها اوست کـه خاک تربتش از بهر درد خلق دواست.

روز میلاد امام حسین«ع» مجالی اسـت برای پاسداری نام پاسدار، این دلیرمردان روزگار و اسوه های‌ ایثار که به راستی مالک اشترها و ابوذرهای زمان اند و مصداق حرّیت اباعبدالله می باشند، کمر بستن برای احیای حقیقت خواهی، همتی جانانه می طلبد و تنها از مردانی چون حسین (ع) برمی آید که آزادگی و شور حقیقت جویی اش، چنان حماسه ای آفرید که تا همیشه نامش جاودان و موجب احترام انسان های حق طلب خواهد بود و پاسداران کـه از جنس شهیدان و هم پیمان با حسین«ع» و از نسل فصل سرخ استقامتند؛ یادآور عزم غرورآفرین مکتب و اندیشه حسین«ع» هستند.

سپاه معنی عشق و ایثار است و این عشق را این روزها که تمام دنیا با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند در کشور عزیزمان به عینه شاهد آن هستیم، سپاه روح الله استان مرکزی، از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان بوده و هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و به میدان آمدند، با اجرای طرح شهید والا مقام، مردم میدان، شهید سلیمانی که اسوه پاسداران و سپاهیان کشور و همه مردم است، راه اندازی مرکز واکسیناسیون ثارالله و کمک حداکثری در امر واکسیناسیون که جناب سرهنگ امینی در این امر خدمات شایانی را به مردم استان مرکزی نمودند، راه اندازی نقاهتگاه سپاه، اختصاص تخت های بیمارستانی و مراکز درمانی سپاه روح الله برای امر درمان و تشخیص کرونا، فعالیت گروه‌های جهادی استان، ضد عفونی اماکن و معابر گروه های جهادی،  توزیع اقلام پزشکی، توزیع بسته بهداشتی برای بیماران کرونایی و خانواده های آنها و... گوشه ای از کمک ها و تلاش های عزیزان ما در سپاه روح الله استان مرکزی می باشد، که از همه این عزیزان و بانیان این امور کمال تشکر و قدردانی را داریم و دست همه بزرگ مردانی را که حوزه سلامت استان مرکزی را در این روزهای سخت رها نکردند به گرمی می فشاریم.

اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و فرارسیدن خجسته میلاد با سعادت سرور آزادگان جهان، حضرت امام حسین(ع) و روز پاسدار را به تمامی مردم شریف و پاسداران پرافتخار میهن اسلامی به ویژه فرمانده محترم سپاه روح الله استان مرکزی جناب آقای سردار محسن کریمی و همه زحمتکشان و سبزپوشان دیار عشق و ایثار، استان مرکزی تبریک و تهنیت عرض نموده و در سایه ی اتکال به الطاف حضرت ایزد منان و حضرت ولی عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مزید صحت و سلامتی و بهورزی را برای همه ی این عزیزان خواهانم.

دکتر سید محمد جمالیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

15 اسفند 1400


( ۲ )

نظر شما :