جوانی، مهمترین و بهترین دوران زندگی است و بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کرد

۲۱ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۲۴ کد : ۲۴۶۹۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۵۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جوان منبع انرژی و ظرفیت فراوانی است که باید از آنها برای کمال جامعه اسلامی استفاده کرد تا با خوراک‌دهی مناسب با تعالیم اسلامی، بتوانند با اعتماد به نفس نسبت اجرای نقش خود برنامه‌ریزی کنند.
جوانی، مهمترین و بهترین دوران زندگی است و بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کرد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان ضمن تبریک هفته سلامت جوانان گفت: جوانى بهترین و حساس‌ترین دوره عمر انسان ها به حساب مى‌آید در همین دوره است که انسان ‌مى‌تواند سرنوشت خود را رقم بزند و افق آینده خود را روشن و درخشان و یا آن را تیره و تار کند.

قالب وجودى یک انسان در دوره جوانى شکل مى‌گیرد و آینده او هم بر این اساس رقم مى‌خورد و جوانان بیشتر مورد توجه‌اند و در شکل‌گیرى موضوعات مختلف در جوامع نقش مؤثرى اجرا مى‌کنند.

اینجانب ضمن تبریک این هفته به جوانان و هم استانی های عزیزم، از تمامی آنان می خواهم نسبت به سلامت خود حساس باشند و به راحتی خود را در معرض خطرات قرار ندهند.

حضرت رسول اکرم (ص)می‌‏فرمایند: پنج چیز را قبل از پنج چیز غنیمت بدانید، زندگى را قبل از مرگ، جوانى را قبل از پیرى، توانگرى را قبل از نادارى، سلامتى را قبل از بیمارى، فراغت و فرصت را قبل از گرفتارى.

این فرمایش پیامبر بزرگ اسلام نشان می دهد، این دوره و البته توجه به سلامت و شاد بودن در این دوره چقدر مهم و حساس است، بنابراین باید در این دوران، از اقدامات مخاطره آمیز پرهیز نمود و تا می توان به خود، اطرافیان، خانواده و نهایتا جامعه و کشور خدمت کرد و اثرات مثبت به جای گذاشت.


( ۴ )

نظر شما :