بازگشت رنگ زرد به نقشه کبود و قرمز کرونایی استان مرکزی

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۹ کد : ۲۴۷۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نباید گول روند نزولی موج ششم را خورد چرا که موج بعدی در کمین نشسته است.
بازگشت رنگ زرد به نقشه کبود و قرمز کرونایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: موج ششم بر پایه سویه اُمیکرون که چندی پیش شروع شد با تلاش و همراهی و همکاری مردم و مسئولین در سراشیبی نزول قرار گرفته، اما همچنان به طور کامل فروکش نکرده است.

وی افزود: ضمن اینکه این موج همچنان به صورت کامل فروکش و پشت سر گذاشته نشده است، ورود و آغاز موجی دیگر بر پایه ای دیگر(جهش یافته) ما را نگران کرده است.

وی تاکید کرد: چهارشنبه آخر سال و عید نوروز و دورهمی هایی که در آخرین روزهای سال جاری و روزهای ابتدایی سال جدید در منازل و بین خانواده ها شکل خواهد گرفت، به شدت کادر بهداشت و درمان را نگران کرده است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه در آخرین اعلام رنگ بندی کرونایی 5 شهرستان از وضعیت قرمز خارج شدند خبر خوبی است، اما نباید از اِمیکرون "رو دست" خورد و گول آن را خورد چراکه با توجه به سرعت و قدرت انتقالی که دارد می تواند به یکباره تمام رنگ بندی ها را دستخوش تغییر قرار دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست حتی الامکان از منزل خارج نشوند و از هرگونه تجمع و دورهمی بپرهیزند و در صورت انجام این کار حتما پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و توجه به تهویه را مد نظر قرار دهند.

در آخرین رنگ بندی کرونایی، 7 شهرستان اراک، تفرش، خنداب، ساوه، شازند، فراهان، آشتیان همچنان در وضعیت قرمز، 3 شهرستان کمیجان، محلات، خمین با خارج شدن از رنگ بندی قرمز در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و همچنین 2 شهرستان زرندیه و دلیجان به رنگ زرد درآمده اند.


( ۲ )

نظر شما :