زبان مشترک حقوقی بین حقوقدانان و حوزه سلامت

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۴ کد : ۲۶۵۱۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۳۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تشکیل شورای مشورتی می تواند در بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات حوزه سلامت مفید باشد.
زبان مشترک حقوقی بین حقوقدانان و حوزه سلامت

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه اولین گردهمایی شورای مشورتی حقوقی دانشگاه علوم پزشکی اراک که با حضور مسئولین دادگستری استان و وزارت بهداشت و مدیران حقوقی دانشگاه های علوم پزشکی قطب شش کشور برگزار شد، بیان کرد: خوشبختانه در استان مرکزی تعامل خوبی بین دستگاه قضایی و حوزه سلامت وجود دارد و این همکاران دغدغه سلامت را دارند و در موضوعات مربوط به بهداشت و درمان و سلامت مردم دغدغه مند هستند.

وی افزود: برخوردهای قانونی در واحدها و حوزه های زیر مجموعه بهداشت و درمان و غذا و دارو در پاره ای از مواقع بازدارنگی لازم را ندارد و برگزاری این جلسات و رسیدن به وحدت رویه بین همکاران حقوقی و قضایی با تصمیم گیران حوزه سلامت می تواند تا حدودی این مشکل را حل کند.

وی تاکید کرد: سرعت بخشیدن به رسیدگی به جرائم و تخلفات و هم خروجی بهتر و با کیفیت تر با استفاده از قوانین بازدارنده و محکم از مزایای تشکیل هیات های اندیشه ورزی در این رابطه است.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در روزهای کرونایی دستگاه قضایی استان گاها جلوتر از دانشگاه علوم پزشکی بود و خود را مکلف به حضور در عرصه سلامت و ارتقاء سطح امنیت سلامت و برخورد با متخلفان این حوزه دانسته و می داند.


نظر شما :