ارزیابی و اعتبار بخشی بیمارستان های استان مرکزی

۰۸ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۷ کد : ۲۶۶۷۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۹۸
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز ارزیابی و اعتبار بخشی بیمارستان های استان توسط ۴ گروه ارزیاب کشوری خبر داد.
ارزیابی و اعتبار بخشی بیمارستان های استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده گفت: برنامه اعتبار بخشی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و  تامین اجتماعی  و خصوصی در استان آغاز شده است.

وی افزود: در هریک از گروه های ارزیابی، یک نفر سرارزیاب بالینی، یک نفر ارزیاب مدیریتی و بهداشتی و نماینده بیمه های پایه در استان حضور دارد و به جز مراکز بیمارستانی دلیجان، خنداب، فراهان، آشتیان و کمیجان تمام مراکز بیمارستان ها را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وی تاکید کرد: اعتبار بخشی بر اساس 550 سنجه از نسل 5 اعتبار بخشی و صرفا بر اساس چک لیست وزارتی است و بیمارستان ها موظف هستند، مستندات خود را از هر 550 سنجه ارائه بکنند.

دکتر صادقی گفت: با جلساتی که با همکاران ارزیاب داشته ایم ضمن ابراز رضایت از عملکرد و روند اعتبار بخشی، از همکاری خوب بیمارستان ها نیز خرسند بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک با تاکید بر اینکه محوریت اعتبار بخشی، ایمنی بیمار و ارائه دهندگان خدمت است، افزود: اعتبار بخشی یک راه برای مشخص شدن وضعیت مدیریتی و راهگشا برای طراحی مداخلات آینده است و جایگزینی برای ارزشیابی بیمارستان ها است و به دلیل تاثیر در درآمدهای بیمارستانی حائز اهمیت است.

وی در پایان افزود: خوشبختانه در این دوره حداقل 4 نفر از همکاران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در سایر استان ها از جمله تهران، اصفهان و مشهد به عنوان ارزیاب کشوری مشغول فعالیت هستند که مایه مباهات و افتخار استان و دانشگاه نیز هستند.


نظر شما :