کلام، قول و فعل امام رضا (ع) حجتی برای همگان است

۲۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۴۶ کد : ۲۷۰۲۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۱۹
مدیر گروه معارف دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: جایگاه امام رضا(ع)، امام هشتم شیعیان جایگاهی مقبول است لذا کلام، قول و فعل ایشان برای همگان حجت و راهگشا می باشد.
کلام، قول و فعل امام رضا (ع) حجتی برای همگان است

به گزارش وب دا مرکزی، حجت الاسلام دکتر عبدالله محمودی گفت: دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی القعده پایان می‌یابد، لذا توجه به فلسفه وجودی کرامت در «ائمه معصومین (ع)» و سبک زندگی آنان رویکردی ارزشمند و قابل تامل است.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: از این رو با توجه به سخن ارزشمند امام رضا(ع) یک انسان کامل و در کمال عقل کسی است که گمنامی را می‌پسندد و به دنبال شهرت نیست و گمنامی را بهتر و گواراتر از شهرت می داند چرا که انسان مشهور به دلیل حضور و ظهور در عرصه باید مراقبت ویژه ای داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از انسان کامل همیشه خیر مورد انتظار است و وجودش خیر است هیچگونه شر و شرارتی از او به کسی نمی رسد و در هر مکانی قدم بگذارد منشا خیر است و همواره دست افراد را می گیرد.

وی اضافه کرد: انسانی که که کمال عقل را دارد عینک خودبینی، خودشیفتگی و خودبرتر بینی نداشته و همواره دیگران را از خود بهتر و برتر می داند.

وی در پایان تاکید کرد: عقل وسیله‌ای برای عبودیت و رسیدن به بهشت‌های جاودان است و آنچه که بیش از همه چیز‌ مهم است پاک چشمی، سلامت نفس و عزت نفس و... می باشد که کلیه این ویژگی‌های تعالی باعث جایگاه مقبول اهل بیت شده است.


( ۱ )

نظر شما :