۳۰ درصد حوادث کاری به علت کار تحت تاثیر مصرف مواد است

۰۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۲۷۳۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۵
رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مصرف مواد در محیط کار یکی از اصلی ترین معضلات محیط های کاری است.
۳۰ درصد حوادث کاری به علت کار تحت تاثیر مصرف مواد است

به گزارش وب دا مرکزی، نادیا مشایخی بیان کرد: مشکلی که مصرف مواد مخدر ایجاد می کند، نه تنها عوارض ناخوشایندی بر سلامت زندگی خوب کارگران دارد، ممکن اسـت مشـکلاتی ماننـد کاهـش جـدی در عملکـرد شـغلی، حـوادث، درگیـری و غیـره را سـبب شـود.

وی افزود: با توجه به افزایش روز افزون سوء مصرف مواد از لحاظ تعداد مصرف کنندگان، مقدار مصرف مواد و شدت نوع ماده مصرفی در محیط های کاری و متعاقب آن صدمات و لطماتی که صاحبان مشاغل، کارکنان، خانواده های کارکنان، افراد خدمات گیرنده از آن حرفه یا صنعت، مردم و نهایتا جامعه متحمل می شوند، اهمیت استفاده از برنامه های پیشگیری از مواد در محیط های کاری بیش از پیش احساس می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه طبق تحقیقات غیبت کاری مصرف کنندگان مواد در محیط کار دو الی سه برابر سایر کارکنان است و نیز در محیط هــای کاری بیــن 25 تــا 30 درصــد حــوادث کاری بــه علــت کار تحــت تاثیــر مصــرف مــواد اســت ضرورت پیشگیری از مصرف مواد بخصوص در محیط کاری را دو چندان می کند.

مشایخی در ادامه خاطرنشان کرد: اعتیـــاد بـــه مـــواد معمـــولا بـــه یـــک بـــاره رخ نمی دهـــد، بلکه تحت تاثیر عوامل مختلف گسترش می یابد و ممکن است مشکل اعتیاد در محیط کار از یک مصـرف ساده آغاز شده و به اعتیاد سنگین منتهی شود.

رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: اولین مصرف / مصرف آزمایشی، مصرف نامنظم، مصرف منظم، مصرف آسیب رسان، وابستگی و اعتــیاد مراحـــل پیشـــرفت مصـــرف تـــا اعتیـــاد است که عمدتا نیز شاغل اند.


( ۱ )

نظر شما :