ارتقا کمی و کیفی خدمات درمانی توانبخشی و دندانپزشکی بعد از نقل مکان به مجمتع ایثار

۱۲ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۴ کد : ۲۷۵۳۱ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۹۸
معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمات توانبخشی و دندانپزشکی با انتقال دانشکده های خود به مجتمع ایثار، مناسب تر شده است.
ارتقا کمی و کیفی خدمات درمانی توانبخشی و دندانپزشکی بعد از نقل مکان به مجمتع ایثار

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سعید چنگیزی آشتیانی بیان کرد: با توجه به اینکه دانشکده های توانبخشی و دندانپزشکی در حاشیه شهر بود عملا دسترسی مردم برای دریافت خدمات به آن را دشوار و برای دانشجویان و اساتید سخت کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش رییس دانشگاه و طی جلساتی که با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد، با توجه به وسعت و فضای فیزیکی مناسب این مجتمع و دسترسی خوب آن، طی تفاهمنامه ای بین دانشگاه و اداره کل، هر دو دانشکده به این مجتمع نقل مکان کردند که در آخرین ارزیابی صورت گرفته شاهد رشد چشمگیر ارائه خدمات هم در زمینه کیفیت و هم از لحاظ کمیت  بوده ایم.

وی تاکید کرد: طبق گزارش عملکرد گروه های آموزشی -درمانی دانشکده توانبخشی 4 هزار و 950 خدمت فیزیوتراپی، هزار و 108 خدمت گفتار درمانی، 96 خدمت شنوایی(ارزیابی جامع) و 96 خدمت در حوزه شنوایی (تیمپانومتری) و 12 خدمت شنوایی(ارزیابی وزوز گوش)، 89 خدمت شنوایی(رفلکس آکوستیک صوتی)، 22 خدمت شنوایی(ارزیابی تعادل) و هزار و 443 خدمت هم در حوزه کار درمانی تنها در سال گذشته به مردم ارائه شده است.

دکتر آشتیانی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز و تا پایان اردیبهشت ماه هزار و 101 خدمت در حوزه های مختلف و ذکر شده توسط دانشکده توانبخشی به مردم ارائه شده که نشان از عملکرد خوب و همچنین موقیعت مناسب این مکان درمانی-توانبخشی و استقبال خوب مردم است.

معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین انتقال دانشکده دندانپزشکی به مجتمع ایثار را مفید ارزیابی کرد و گفت: این دانشکده که تا پیش از در حاشیه شهر استقرار داشت نمی توانست خدمات خود را به گروه وسیعی از مردم ارائه کند؛ اما با این انتقال خوشبختانه ضمن آشنایی و شناخت  بیشتر مردم، خدمات با کیفیت تر و بیشتری نیز به آنها ارائه می شود.

وی افزود: این دانشکده در سال 1399 تنها 4 هزار و 22 خدمت در زمینه های مختلف به مردم ارائه کرده، اما این در حالی است که این خدمات در سال 1400 به بیش از 15 هزار و 317 مورد رسیده است.

وی تاکید کرد: خدمات این دانشکده در حوزه هایی چون تشخیص، رادیو، جراحی، ترمیم، پروتز، اندو یا عصب کشی، کودکان، ارتودنسی، پریو و عمومی است.

دکتر آشتیانی در پایان تاکید کرد: با توجه به موقعیت خوب مجتمع ایثار و آشنایی روزافزون مردم و شناخت و اعتماد و البته استقبال خوب آنها از خدمات این دو دانشکده، امیدواریم با آماده سازی زیرساخت های مناسب، در آینده خدمات ارائه شده هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد بیشتری داشته باشند.


نظر شما :