بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان مرکزی

۱۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۰۳ کد : ۲۷۶۶۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹۶
در آخرین اعلام رنگ بندی وضعیت کرونایی شهرستان های استان مرکزی، شهرستان تفرش به رنگ نارنجی درآمد.
بازگشت رنگ نارنجی به نقشه کرونایی استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در آخرین اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی رنگ نارنجی به نقشه استان مرکزی و رنگ قرمز به نقشه کشوری بازگشت.

دکتر سید محمد جمالیان افزود: طبق این وضعیت رنگ بندی ۵ شهرستان اراک، دلیجان، خنداب، فراهان و محلات در وضعیت زرد و ۶ شهرستان ساوه، آشتیان، خمین، زرندیه، شازند و کمیجان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: شهرستان تفرش در آخرین اعلام رنگ بندی به رنگ نارنجی درآمده که نشانه های آغاز موج یا سوش جدید را گوشزد می کند.

وی تاکید کرد: در هفته گذشته تغییراتی در رنگ بندی شهرستان ها رخ داد بطوریکه شهرستان های آشتیان، زرندیه، کمیجان از زرد به آبی، اراک، خنداب از آبی به زرد و شهرستان تفرش از زرد به نارنجی تغییر یافته اند که نشان از حساسیت بالا و امکان تغییر با سرعت بالا دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه این بیماری مدتی در شرایط ثبات قرار داشت، برخی افراد(تعداد زیادی از مردم جامعه) نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کم توجه شده اند که همین عامل زنگ خطری است برای آغاز موج احتمالی بعدی که ممکن است با انواع دیگر این ویروس متفاوت باشد.

دکتر جمالیان در ادامه خاطر نشان کرد: شرایط با ثبات و نسبتا پایدار فعلی به دلیل سرعت خوب و بالای واکسیناسیون ماه های گذشته است که توصیه می کنیم برای اینکه در ماه ها و موج های احتمالی بعدی به مشکل برنخوریم، همچنان باید مد نظر قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان یادآور شد: کرونا هنوز به طور کامل ریشه کن نشده و نباید تا نابودی کامل آن، از رعایت مجدانه پروتکل ها و دستور العمل های بهداشتی دست برداشت چراکه کوچکترین غفلتی باعث شعله ور شدن زبانه های آن می شود.


( ۱ )

نظر شما :