افتتاح فیبر نوری دانشگاه علوم پزشکی اراک

۲۰ تیر ۱۴۰۱ | ۰۸:۱۹ کد : ۲۷۶۹۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۵۴
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با اخذ مجوزهای لازم فیبر نوری دانشگاه علوم پزشکی اراک افتتاح شد.
افتتاح فیبر نوری دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، مهندس محسن عظیمی ضمن تبریک عید قربان خدمت کلیه اساتید و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: با حمایت های ریاست دانشگاه، معاونت توسعه و مدیران مالی و بودجه، پروژه فیبر نوری مجتمع  پیامبراعظم (ص) با تلاش و پیگیری کارشناسان خدوم و پرتلاش مدیریت آمار و فناوری اجرا و بصورت کامل به مرحله بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: مجموعه سردشت حدود پانزده ساختمان دارد که در وسعت بزرگی از مجموعه پراکنده شده و با توجه به حضور اساتید و دانشجویان و خوابگاه های دانشجویی همواره با مشکل افت سرعت و عدم اتصال به علت شرایط جوی و از کار افتادن وایرلس مواجه بودیم ضمن اینکه امنیت داده با وایرلس بسیار پایین است.

وی تاکید کرد: با این پروژه تمامی ساختمان های مجتمع در یک شبکه قرار گرفته و امکان تبادل دیتا در این مجموعه مانند ستاد در یک ساختمان هستند و این پروژه کمک بزرگی به حوزه آموزش و تحقیقات خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در روز شنبه مورخ  ۱۸ تیرماه مصادف با فرارسیدن عید بزرگ قربان طی بازدید حضوری مدیر و کارشناسان فنی مدیریت آمار و فناوری و مسئول فناوری مجتمع پیامبر اعظم پروژه فیبرنوری مجتمع پیامبر اعظم (ص)بصورت کامل تحویل دانشگاه شد.

وی تاکید کرد: با توجه به پراکندگی و وسعت مجموعه پردیس دانشگاه در جهت افزایش سرعت و امنیت و دسترسی و پایداری اساتید و دانشجویان و کارشناس مجموعه به اینترنت و فضای  مجازی، این پروژه از ابتدای سال جاری اجرایی و خوشبختانه به مرحله بهره برداری رسید.

عظیمی یادآور شد: در این پروژه بیش از ۵ کیلومتر فیبر نوری با بیش از ۴۰ حوضچه تعبیه شده است بصورتی که حتی در صورت افزایش و تاسیس ساختمان های جدید در این مجموعه به سرعت امکان دسترسی به فیبر نوری مقدور خواهد شد و طراحی شبکه بصورت ترکیبی از استار ورینگ می باشد، لذا این موفقیت گام بزرگی در توسعه فناوری در دانشگاه محسوب می گردد.

مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: اگر در ستاد کابل کشی وجود نداشته باشد، امکان استفاده از اینترنت در کلیه اتاقها با سرعت یکسان و خوب وجود نخواهد داشت و بایستی هر اتاق جداگانه  اینترنت خریداری کند، اما شبکه این مشکل را حل کرده و علاوه بر امنیت دسترسی یکسان برای همگان فراهم می کند.


( ۲ )

نظر شما :