سرعت زیاد افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان مرکزی

۲۳ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۷۷۹۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۷۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در حاشیه بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی از مرکز واکسیناسیون ساعی اراک، گفت: سرعت مراجعین سرپایی و کسانی که نیاز به بستری شدن دارند، بسیار زیاد شده است.
سرعت زیاد افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان مرکزی

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در حال حاضر ۶۷ بیمار در استان بستری هستند که از این تعداد ۶ بیمار در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی را دریافت می کنند.
وی افزود: شدت بیماری فعلا زیاد نیست و خوشبختانه در این سویه، درگیری ریه کمتر گزارش شده است.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است هر اندازه این ویروس گردش بیشتری پیدا کند، حالت تهاجمی بیشتری نیز پیدا می کند و شدت بیماری نیز افزایشی می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک و البته تزریق و دریافت واکسن همچنان مورد تاکید است و افرادیکه که ۶ ماه از دریافت واکسن شأن می گذرد، حتما باید دز یادآور را نیز دریافت کنند.
دکتر جمالیان گفت: کلیه مراکز جامع سلامت در سطح استان آمادگی ارائه خدمت به مردم را دارند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با اینکه آمار استفاده از ماسک از ۵ درصد به ۲۰ درصد رسیده اما همچنان از مردم خواهش می کنیم استفاده از ماسک بخصوص در اماکن سربسته را جدی بگیرند.
وی یادآور شد: افرادی که جزو گروه های پرخطر نظیر مادران باردار، بیماران دیابتی و فشار خون و افراد بالای ۶۰ سال، هستند حساسیت ویژه تری دارند و نیاز است در رعایت پروتکل های بهداشتی و گوش دادن به توصیه های کارشناسان مصمم تر باشند.
دکتر جمالیان گفت: آمار استان مرکزی در دزهای اول و دوم، بیش از ۹۰ درصد و دز سوم ۵۳ درصد است که آمار قابل قبولی است.
وی در پایان افزود: آمار دز چهارم یا یادآور در روزهای اخیر که بحث شیوه سویه جدید داغ‌تر شده، در حال افزایش است بطوریکه روزانه بیش از هزار نفر این نوبت از واکسن خود را دریافت می کنند‌.


( ۴ )

نظر شما :