بیان دغدغه های حوزه سلامت شهرستان خنداب در سفر نماینده تام الاختیار ریاست جمهور

۰۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۷:۳۹ کد : ۲۸۰۰۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۸۱
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب سفر نماینده تام الاختیار ریاست جمهور به شهرستان خنداب را فرصتی مناسب برای بیان دغدغه های حوزه سلامت شهرستان خنداب برشمرد.
بیان دغدغه های حوزه سلامت شهرستان خنداب در سفر نماینده تام الاختیار ریاست جمهور

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر زهرا اسدی گفت: در روز جمعه مورخ ۳۱ تیرماه سال جاری در جلسه شورای اداری با حضور نماینده تام الاختیار ریاست جمهور، رئیس سازمان انرژی اتمی و سایر مسئولین و مدیران شهرستان، مطالبات و دغدغه‌های حوزه سلامت شهرستان مطرح شد و به صورت نامه ای محرمانه به ایشان تحویل داده شد؛ امیدواریم که با رسیدن این نامه خدمت ریاست جمهور آیت الله رئیسی مطالبات و خواسته‌های شهرستان خنداب مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به صعب العبور بودن شهرستان، اولین مشکل مطرح شده در این نامه مشکل سرویس رفت و آمد پرسنل حوزه سلامت شهرستان خنداب بود که همین امر مانع جذب نیرو برای شهرستان شده است، لذا در صورت رفع این مشکل ۷۰ درصد مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی تاکید کرد: علیرغم اینکه درمانگاه جاورسیان، درمانگاه شبانه روزی و مرکز تجمیع شهرستان است و از سال ۹۸ از ساعت دو و نیم به بعد نیز در تمامی روزها فعال می باشد، از لحاظ امکانات داروخانه، آزمایشگاه و جذب نیرو دچار مشکل و موانعی می باشد، لذا با بیان این دغدغه قول مساعدت در این زمینه داده شد.

وی ادامه داد: بیمارستان مهر خنداب نیز که از سال ۹۶ افتتاح شده با کمبود برخی از متخصصین مواجه می باشد لذا کمبود متخصصین در گرو کمبود تجهیزات بیمارستان است لذا امیدواریم که با رفع این معضل، شاهد کاهش اعزام بیماران به شهرستان های اطراف و مرکز استان باشیم.

دکتر اسدی ضمن تقدیر و تشکر از مجتمع آب سنگین و سازمان انرژی اتمی به دلیل تجهیز بیمارستان به دستگاه اکوکاردیوگرافی و ضمن ابراز امیدواری از ادامه همراهی آنها با حوزه سلامت شهرستان، یادآور شد: یکی از بزرگترین دغدغه های مطرح شده وجود سایت هسته‌ای خنداب در شهرستان خنداب است که به دلیل وجود سایت هسته ای، با محدودیت هایی مواجه می باشد و  از یکسری اقدامات از جمله استقرار پد هوایی محروم است که این مهم کمترین، مهمترین و اورژانسی ترین خواسته مردم می باشد لذا با بیان این امر امیدواریم که اقدامات، تصمیم‌گیری‌ها و راه حل هایی در این زمینه اندیشیده شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خنداب خاطرنشان کرد: با شروع پیک جدید ویروس کووید ۱۹، متاسفانه میزان موارد بستری، موارد مثبت و سرپایی به درمانگاه ها و بیمارستان بسیار افزایش یافته و شاهد عادی انگاری هایی در سطح شهرستان هستیم به طوری که میزان استفاده از ماسک به زیر ۵ درصد رسیده است لذا از کلیه مردم می خواهیم که با دقت و نظارت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت کنند چراکه راه مقابله با این بیماری در مرحله اول رعایت موازین بهداشتی به ویژه زدن ماسک و پس از آن تکمیل فرآیند واکسیناسیون است.

گفتنی است که سبد واکسیناسیون شهرستان خنداب از هیچ کمبودی برخوردار نمی باشد و در تایم اداری کلیه مراکز تجمیعی از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ فعال و علاوه بر آن دو مرکز تجمیعی بیمارستان و درمانگاه جاورسیان از ۱۴ تا ۱۸ آماده ارائه خدمت هستند.


( ۱ )

نظر شما :