عفاف و حجاب موجب رشد و بالندگی و آزادگی جامعه است/وضعیت حجاب در محیط های علمی باید در شان آن محیط باشد

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۶ کد : ۲۸۴۱۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۴
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حوزه بهداشت و درمان از اهمیت بالایی برخوردار است و حجاب و عفاف این حوزه نیز باید در شان و جایگاه این حوزه باشد.
عفاف و حجاب موجب رشد و بالندگی و آزادگی جامعه است/وضعیت حجاب در محیط های علمی باید در شان آن محیط باشد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان گفت: حجاب به هیچ عنوان محدودیت نمی باشد و امروز زنان و مردان مسلمان و ایرانی با پوشش اسلامی در تمام فعالیت های سیاسی و اجتماعی حضور فعال و موثر دارند.

وی افزود: در زمینه حجاب و عفاف با روش اقناع سازی و ایجاد حساسیت برای همه به نتایج خوبی دست خواهیم یافت و شاهد بهتر شدن اوضاع خواهیم بود.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت کلی دانشگاه در اذهان عمومی چه در حوزه پرسنلی و چه در حوزه دانشجویی خوب است و در بازخوردها عملکرد همکاران قابل قبول است.

دکتر جمالیان تصریح کرد: فلسفه عفاف و پوشش مناسب حفظ کرامت انسانی می باشد و کسی نمی تواند آنرا خدشه دار کند و موضوعی که تا حدودی مورد غفلت واقع شده و کمتر به آن توجه می شود این است که در زمینه حجاب و عفاف همواره این مساله متوجه زنان در جامعه میشود و کمتر به مردان اشاره دارد، حال آنکه نگاه دین به مسئله حجاب و عفاف به هر دو جنس تعلق گرفته است و بارها به آن تاکید شده است.

وی تاکید کرد: از یکایک همکاران در تمام واحدها و نقاط مختلف استان تشکر می کنم که با تلاش خود باعث شدند جامعه اعتماد خوبی را به حوزه سلامت داشته باشد اما با توجه به حساسیت و اهمیت این حوزه از تمام همکاران می خواهم تمام تلاش خود را بکار بگیرند و در راه اعتلاء و ارتقاء سطح سلامت هموطنان و همنوعان خودشان تلاش نمایند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه علوم پزشکی حجاب دانشجویان با توجه به تفاوت تحصیل در این زمینه با سایر حوزه ها باید بیش از پیش مورد توجه و رعایت قرار بگیرد و اساتید و مسئولان دانشکده ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وضعیت پوشش دانشجویان در بسیاری از دانشگاه‌های کشور در شأن محیط علمی نیست؛ این یک حقیقت غیرقابل انکار است و در تمام این سال‌ها به یک چالش بزرگ در فضاهای دانشگاهی تبدیل شده است.


نظر شما :