بیش از ۶۰ درصد موارد مرکز درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین موفقیت آمیز است

۱۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۵ کد : ۲۸۴۲۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۴۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خدمات درمان ناباروری با تعرفه های دولتی بسیار پایین در مرکز امیرالمومنین اراک انجام می گیرد.
بیش از ۶۰ درصد موارد مرکز درمان ناباروری بیمارستان امیرالمومنین موفقیت آمیز است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر رضا شجاعی بیان کرد: در بیمارستان امیرالمومنین کلینیک های سطح دو و سه دایر شده و با یک اتاق عمل فعال در حال ارائه خدمت است و امیدواریم با راه اندازی اتاق عمل دوم پس از تهیه و تامین تجهیزات لازم، تعداد خدمات ارائه شده در این حوزه که از اهمیت بسیار بالایی هم برخوردار است، افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس فرمان ابلاغی مقام معظم رهبری و سیاست های بالا دستی نظام بر اساس جوان سازی جمعیت، تکلیف ساماندهی و ایجاد زیرساخت های سیاست های افزایش جمعیتی بر عهده وزارت بهداشت و نیز دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در این زمینه و در حوزه وظایف استانی خود از چندین سال قبل زمینه بحث درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی پیگیری شده و در سال های اخیر نیز در سطح دانشگاه علوم پزشکی، این موضوع با تعرفه های دولتی آغاز شده است.

دکتر شجاعی گفت: خیرین حوزه سلامت می توانند با ورود به این زمینه و کمک در این حوزه به تکمیل و تجهیز هر چه بیشتر این مرکز و کلینیک باعث ارتقاء و افزایش کمی و کیفی خدمات ارائه شده در این حوزه باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان 3 مرکز ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری در دانشگاه علوم پزشکی، جهاد دانشگاهی و بیمارستان سینا اراک وجود دارد که خوشبختانه دستاورد خوبی در این زمینه محسوب می شود.

وی افزود: کمبود فوق تخصص در این رشته احساس می شود که قطعا با توجه به حساسیت موضوع، با برنامه ریزی در سطح دانشگاه و همچنین وزارتخانه امیدواریم از نظر نیرو نیز این نیاز برطرف گردد.

وی در پایان تاکید کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با بیمه ها سعی در ایجاد فضایی مناسب برای کاهش هزینه های درمانی هستیم تا زوجینی که از این مشکل رنج می برند دغدغه دیگری نداشته باشند و تنها به فکر فرزندآوری و چشیدن شیرینی پدر و مادر شدن باشند.


( ۲ )

نظر شما :