پیام تسلیت رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم‌السلام

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۸۴۳۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۱۵
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی فرارسیدن عاشورای حسینی را به مردم شریف و ولایتمدار استان مرکزی به خصوص پرسنل حوزه سلامت استان تسلیت گفت.
پیام تسلیت رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی و ایام حزن و اندوه اهل بیت علیهم‌السلام

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین وعلى الارواح الی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا ما بقیت وبقی اللیل و النهار

عاشورا که می‌رسد، دل‌های شیعیانش در آتش عشق حسین(ع) می‌سوزد هر عاشقی که واقعه عاشورا را خوانده باشد و به راز و رمز آن پی برده باشد، دل از این عاشقی بر نمی‌کند اما در واقع سِرّ محرم را عاشقان و محبان حسین (ع) می دانند آنانکه به همراه کاروان حسینی از مکه به کربلا سفر کرده اند همچون علی اکبر ، فرزند جوان حسین (ع) که در مسیر راه به همه ی جوانان گفت: آنگاه که در راه حق باشیم، ما را از مرگ باکی نیست "و حسین (ع) این چنین اعلام کرد": انی لا اری الموت الا السعاده ولا الحیاه مع الظالمین الا کبریا" مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جزخواری نمی دانم".
اما باید گفت که تاسوعا آغاز عطشناک نهضت حسینی است و خط سرخ عاشورا با واژه های تاسوعا به حقیقت پیوست و عاشورا سالروز عروج خونین سبکبالان عاشقی است که با شهادت خویش حماسه ای جاودانه آفریدند.
"عاشورا" چشمه نوری است که سیاهی ها و تاریکی ها را از جان می شوید و زلالی و پاکی را سخاوتمندانه به آن هدیه می کند "عاشورا" گلستانی است با سَروْهای سرخ شهادت و نخل‏های ارغوانی ایثار نمایان می شود و دانشگاهی است که هر سالک الی اللّه‏ باید آن را ببیند.
آری! «هَیهات منّ الذّله» کلید اسرار و رموز ماه محرم است ماهی که هر بار با حضور دوباره اش به تفسیر شرافت و عزّت انسانی می پردازد و دلِ انسان های آزاده را به دقایق عارفانه عاشورا می سپارد و مُحرّم، خیمه ای اسـت کـه محبان خاندان نور در ان بـه شراب طهور اشک و عزا دعوت شده اند.
اینجانب ماه اشک هایی بی اختیار، ماه غمبار اسیران، ماه فریادهای خونین یتیمان و ایام تاسوعا و عاشورا را خدمت مردم خونگرم استان مرکزی بالاخص خانواده بزرگ دانشگاه علوم پزشکی اراک تسلیت عرض می نمایم و امید است عزاداری همه عاشقان حضرت ثارالله(ع) در این روز های پرسوز و ماتم، مقبول درگاه حضرت احدیت واقع شود و ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذارید.

التماس دعا
دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
دهم محرم ۱۴۴۴


نظر شما :