پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن «روز خبرنگار»

۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۹ کد : ۲۸۴۳۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۱۴
دکتر سید محمد جمالیان در پیامی روز خبرنگار را به تمامی فعالان عرصه اطلاع رسانی، اصحاب قلم و مطبوعات استان مرکزی، فعالان خبرگزاری های استان، خبرنگاران صدا و‌ سیما، خصوصا خبرنگاران حوزه سلامت تبریک گفت.
پیام تبریک رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک به مناسبت فرا رسیدن «روز خبرنگار»

به گزارش وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
فرا رسیدن ۱۷ مرداد برابر با روز خبرنگار فرصتی است تا قدردانی کنیم از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه که این روزها با شیوع کرونا ویروس در استان، دوشادوش پرسنل حوزه بهداشت و درمان بودند و با دادن اطلاعات و آگاهی های صحیح به مردم و آگاه نمودن هم استانی ها از شرایط استان و تهدیداتی که این بیماری برای جامعه دارد سعی در مهار این بیماری کردند و بی‌شک موفقیت در کنترل ویروس کرونا را مرهون زحمات اصحاب قلم در استان مرکزی می باشیم.
به راستی چه زیبا می باشد اندیشه ای که در مقابل قلم زانو زند و واژه هایی که در خدمت بیان حق برآید و به راستی چه زیباست اقتضای جان را دل آگاهی بخشیدن و به راستی چه زیباست طلایه دار جبهه آگاهی و چشم بینا و زبان گویای مردم بودن.
در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری نام می برند، قطعا نقش خبرنگار در امر اطلاع رسانی صحیح، نقشی حیاتی و انکار نشدنی می باشد.
خبرنگاران در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی و به عنوان سربازان گمنام در فضای کرونایی کشور مجاهدانه و ایثارگرایانه فعالیت کرده و بارها نیز خود گرفتار آماج بی رحمانه دشمن میکروبی شده اند و در بحران مذکور، رسانه‌ها و خبرنگاران به عنوان هادیان تأثیرگذار و جهت دهنده به افکار و سلایق مردم، در بحران کرونا در راستای انعکاس و بیان توصیه‌های پیشگیری و بیان واقعیت‌های نقش تأثیرگذاری ایفا کرده اند.
اما به راستی چه کسی می داند در زمان دفاع و جنگ تحمیلی، آن هنگام که رزمندگان در جبهه ها زیر بمباران اطلاعاتیِ رسانه های غربی و عربی بودند، چه کسانی خطر را به جان می خریدند و از بین گلوله ها، خمپاره ها و میدان های مین، گزارش و خبر تهیه می کردند؟ و به راستی چه کسی میداند در زمان پاندمی ویروس منحوس کرونا، آن هنگام که سپیدپوشان مدافع سلامت در تهاجم خصمانه دشمن میکروبی، سختی دوری از خانواده و مراقبت از فرزندان این مرز و بوم را به جان می خریدند، چه کسانی وظیفه اطلاع رسانی و آگاه سازی و تهیه گزارش و خبر را به دوش می کشیدند؟ بی شک هر آینه خبرنگاران در خط مقدم جبهه اطلاع‌رسانی و به عنوان سربازان گمنام در فضاهای بحرانی  کشور مجاهدانه و ایثارگرایانه فعالیت کرده و کارنامه ای زرین از خود بر جای گذاشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.
اینجانب مجدداً فرا رسیدن این روز باشکوه را ارج نهاده و به جمیع اصحاب رسانه که با جدیّت و تلاش وافر پیشرفت و سربلندی روز افزون میهن اسلامی مان را رقم می زنند، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از درگاه ایزد متعال تداوم عزّت و اهتمام مسئولانه آن عزیزان را در انجام وظایف خطیر اطلاع رسانی  و آگاهی بخش آرزومندم؛ بدون تردید حفظ و ارتقای جایگاه خطیر خبر و قلم درجهت تعمق اطلاع رسانی و ترویج و نهادینه کردن فضائل مدنی و اخلاقی  در جامعه از سیاست ها و برنامه های محوری نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد و تحقق این هدف در گرو تعامل و همکاری دو سویه اصحاب رسانه و دولتمردان رقم خواهد خورد.

دکتر سید محمد جمالیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک
۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱


نظر شما :