گذر از قله موج هفتم کووید ۱۹

احتمال کاهشی شدن روند بیماری

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۴ کد : ۲۸۵۹۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۶۴
دانشیار بیماری های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: به نظر می رسد که از قله موج هفتم گذر کرده و در هفته های آتی شاهد روند کاهشی کرونا باشیم.
احتمال کاهشی شدن روند بیماری

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر نادر زرین فر گفت: گذر از قله موج هفتم کرونا به منزله ی اتمام کرونا نیست و تجربه های ۲ سال اخیر نشانگر اثبات این ادعا است.

او تاکید کرد: بیشترین مرگ و میر ناشی از ابتلا به زیر سویه جدید امیکرون در کشورهای استرالیا، نیوزلند و ژاپن به ثبت رسیده است.

زرین فر خاطر نشان کرد: دلایل عمده این مرگ و میر بالا، فرار ایمنی سنگین BA5، قدرت انتشار بالای آن، رها کردن و عادی انگاری پروتکل های بهداشتی است و گمان اینکه همه چیز تمام شده و برداشتن قوانین اجباری پیشگیری و کنترل عفونت و عدم توجه به درمان زودرس بیماری با داروهای موجود آنتی وایرال در مبتلایان مزید بر علت شد.

وی یادآور شد:  تجربیاتی که در طول این هفت پیک کرونا به دست آمده است نشان می دهد که ویروس همچنان قابلیت جهش دارد و ممکن است در پاییز سال جاری همچنان با موج بعدی درگیر شویم.

زرین فر تاکید کرد: علیرغم فرار ایمنی ویروس، مسئله واکسیناسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه واکسیناسیون یکی ایمنی نسبی را به صورت جمعی ایجاد و شدت بیماری و گردش ویروس را در جامعه کمتر می کند از این رو یک امر تاثیر گذار می باشد.

وی تاکید کرد:  رعایت پروتکل های بهداشتی و تکمیل فرآیند واکسیناسیون به ویژه در گروه سنی ۵ تا ۱۲ سال  و به خصوص در زمان شروع فصل مدارس یک امر بسیار مهم می باشد و لازم است که والدین توجه ویژه به این امر داشته باشند.


( ۶ )

نظر شما :