آرمان‌های امام خمینی (ره) باید سرلوحه زندگی ما قرار گیرد/برای رسیدن به اهداف والای امام راحل تمام تلاش خود را می کنیم

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۲۵ کد : ۲۸۶۳۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲۷
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید برای ارتقاء سطح سلامت بعد از دوران کرونا برنامه ریزی کرد.
آرمان‌های امام خمینی (ره) باید سرلوحه  زندگی ما قرار گیرد/برای رسیدن به اهداف والای امام راحل تمام تلاش خود را می کنیم

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا امانی در چهارچوب بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی استان مرکزی، به شهرستان خمین سفر کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات حوزه بهداشت و درمان این شهرستان مطلع شد.
وی تاکید کرد: آرمان‌های امام خمینی (ره) باید سرلوحه امروز ما در زندگی قرار گیرد و برای رسیدن به اهداف والای امام راحل باید تمام تلاش خود را به کار بست تا بتوانیم ایران اسلامی و استان مرکزی همیشه و‌ همه جا سرافراز باشد.
وی در ادامه افزود: در شهرستان خمین اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت انجام شده است و گزارشات ارائه شده نشان دهنده اقدامات موثر در این حوزه است و مجموعه دانشگاه نیز در جهت پیشرفت و توسعه حوزه سلامت این منطقه، از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی افزود: با توجه به اینکه اولویت سلامت مردم، جزء اولویت و مهمترین هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک می باشد، با تمام وجود دانشکده علوم پزشکی خمین را حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: امیداریم با همکاری تمامی بخش های دولتی و خصوصی، علی الخصوص مردم فهیم استان بتوانیم بیماری کرونا را مهار و ریشه کن کنیم و از بند مشکلات آن رها شده تا بتوانیم برای دوران بعد از آن و پسا کرونا، برنامه ریزی نماییم.
دکتر امانی خاطرنشان کرد: منابع مالی، دستگاه ها و تجهیزات، توان نیروهای انسانی و اکثر ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی اراک در این چند سال صرف مبارزه با این بیماری شده که امیدواریم با کنترل کردن آن و ریشه کنی و نابودی کامل آن، بتوان در زمینه ارتقاء بهداشت و سلامت به خصوص در روستاها و مناطق محروم، بتوان اقدامات خوبی انجام داد.
وی افزود: پیشگیری کردن از بیماری ها به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته قبل از درمان می تواند بسیاری از هزینه های درمان و استهلاک دستگاه ها و توان نیروهای انسانی و همچنین مخاطرات جاده ای و غیره را کاهش دهد.
وی تاکید کرد: پروژه نیمه تمامی در اکثر شهرستان های استان وجود دارد که در شهرستان خمین نیز امیدواریم بیمارستان این شهرستان تا پایان سال به بهره برداری برسد و مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.
دکتر امانی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به این که شهرستان خمین، زادگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران می باشد و شهر امام خمینی (ره) نامیده می شود، به همین دلیل وظیفه مسئولین این شهرستان به خصوص مدیران و مسئولان حوزه سلامت بسیار سنگین و حساس است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان گفت: راه و هدف دانشگاه علوم پزشکی اراک با دانشکده های علوم پزشکی خمین، ساوه که هر کدام به صورت جداگانه عمل می نمایند، از هم جدا نیست و همه برای رسیدن به یک هدف تلاش می کنند چراکه کار بهداشت و درمان تفکیک ناپذیر است.


( ۴ )

نظر شما :