گام های بلند خیران حوزه سلامت در جامعه برای همنوعان خود

۰۵ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۵:۲۶ کد : ۲۸۸۹۲ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۸۲
استاندار مرکزی گفت: اقدامات خیران در حوزه سلامت قابل تحسین و ستودنی است.
گام های بلند خیران حوزه سلامت در جامعه برای همنوعان خود

به گزارش وب دا مرکزی، فرزاد مخلص الائمه در حاشیه سفر خود به شهرستان تفرش که به مناسبت هفته دولت رقم خورد، مرکز خیر ساز دیالیز علیرضا پرنیانپور را نیز افتتاح کرد و بیان کرد: اقدامات خیران در این حوزه قابل ستایش و ستودنی است.

وی افزود: اقدامات خیر و خداپسندانه در این زمینه و حوزه سلامت، بیش از اینکه نیازمند توان مالی باشد، نیارمند قلب بزرگ است.

وی تاکید کرد: دولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند که خیرین می توانند در مسیر توسعه و پیشرفت کمک زیادی کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سه دستور برای محل اسکان پزشک شهرستان تفرش از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ شده و در حال حاضر رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک باید موضوع را پیگیری کنند.

ولی الله بیاتی بیان کرد: تفرش شهری است که شاید جمعیت دائم آن کم باشد، اما جمعیت آن در آخر هفته و تعطیلات تا چهار برابر افزایش پیدا می‌کند و توجه به مقوله بهداشت و درمان این منطقه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه باید شرایطی برای متخصصین شهرستان تفرش فراهم شود که در این منطقه ماندگار شوند، افزود: خانه بهداشت در روستاها بسیار مفید است و باید پزشکان را در داخل روستاها برد و خدمات پزشکی در همه نقاط ارائه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از خیر پرنیانپور، گفت: با توجه به وجود مشکلات زیرساختی و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان، امیدواریم با کمک خیران حوزه سلامت بتوان بسیاری از این خلاء ها را پوشش داد.

دکتر علیرضا امانی بیان کرد: مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی قادر نیست تمام مشکلات موجود را در تمام نقاط استان مرتفع کند به همین دلیل نیاز است تا سایر دستگاه های اجرایی به خصوص خیرین به سمت و سوی حل مشکلات این حوزه سوق داده و اقدامات آنها در جهت رفع موانع یکپارچه شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش هم گفت: این مرکز در 4 طبقه و 1 طبقه زیرزمین به مساحت هر طبقه 500 مترمربع ساخته شده که در طبقه همکف 17 تخت دیالیز به بیماران این حوزه خدمت رسانی می کنند.

دکتر اردلان زیلابی بیان کرد: راه اندازی این مرکز هم بار دیالیز شهرستان را افزایش داده و هم شیفت های چند گانه قبلی را کاهش دهد.


نظر شما :