بازدید از زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان کمیجان

۰۷ مهر ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۶ کد : ۲۹۵۱۷ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۰۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: توسعه زیرساخت های سلامت محور در مناطق محروم یکی از اولویت ها است.
بازدید از زیرساخت های حوزه سلامت شهرستان کمیجان

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر علیرضا امانی در بدو ورود به شهرستان کمیجان در فرمانداری حاضر شد و با ابراهیم رستمی فرماندار کمیجان دیدار و گفتگو کرد.
حل مشکلات  بهداشتی و درمانی روستاهای خسروبیگ و فامرین و روستاهای اطراف، تکمیل کلینیک ویژه در کمیجان، مرکز جامع سلامت و مکان پانسیون بیمارستان امام علی(ع) و همچنین اورژانس این مرکز درمانی به همراه پد اورژانس هوایی و استقرار هرچه بیشتر پزشکان متخصص در سطح شهرستان و همچنین تسهیل در مراحل راه اندازی درمانگاه ایثار برای ایثارگران نیروهای مسلح مهمترین مواردی بود که فرماندار کمیجان به آنها اشاره کرد.
وی افزود: اکثر پروژه های عمرانی در این شهرستان از جمله پروژه های حوزه سلامت بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با کمی همت و تلاش، به پایان رسیده و می توانند به مردم منطقه خدمات رسانی کنند.
وی تاکید کرد: در حوزه عمومی بهداشت و درمان در این شهرستان مشکل خاصی نیست، اما از کلینیک و درمانگاه انتظار داریم مشکلات و خلأهای تخصصی این شهرستان و خدمات تخصصی بیمارستان امام علی(ع) کمیجان را تکمیل نمایند.
دکتر امانی نیز در این جلسه یادآور شد: نیازسنجی حوزه سلامت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است و از خیرین و نهادهایی که امکان حمایت در این زمینه را دارند، می خواهیم قبل از هرگونه اقدامی با دانشگاه مشورت کنند تا ریل گذاری و تصمیم گیری بهتری در مدیریت سلامت استان صورت بگیرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک سپس از پروژه مرکز جامع سلامت شهرستان کمیجان که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید و به ملاقات حسین اناری جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس رفت و از مجاهدت این عزیز تقدیر کرد.
دکتر امانی در ادامه به دیدار امام جمعه شهر میلاجرد رفت.
حجت الاسلام شطی در این جلسه ضمن تشکر از زحمات مدافعان سلامت، خواستار حمایت هرچه بیشتر در این حوزه شد؛ نبود محل مناسب برای زیست بوم پزشکان، کمبود نیروی انسانی و پزشکان متخصص و همچنین برخی دستگاه های پزشکی و درمانی مهمترین خواسته های امام جمعه و اعضای شورای اسلامی میلاجرد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از مرکز جامع سلامت شهری و روستایی شبانه روزی تیپ ۲ و اورژانس این شهر نیز بازدید کرد.
بازدید از درمانگاه ایثار (موسسه خدماتی و درمانی بسیجیان شهرستان کمیجان) آخرین برنامه دکتر امانی در سفر به شهرستان کمیجان بود.


( ۱ )

نظر شما :