بیست هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهی برگزار شد

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۱ کد : ۳۲۶۲۴ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۶۲۸
سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مرحله دانشگاهی مسابقات آوایی با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.
بیست هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهی برگزار شد

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر محمد بیات بیان کرد: در 17 رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل، حفظ 1،3،5،10،15،20 جز قرآن کریم، اذان، همخوانی، تواشیح، مداحی، حفظ سوره ملک، صحیح خوانی قرآن، آیین سخنوری و فصیح خوانی نماز، با حضور 100 نفر شرکت کننده آقا و خانم در سه بخش اساتید و کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

وی افزود: نفرات اول این مسابقات که 80 درصد امتیاز را کسب نموده اند به مرحله مقدماتی کشوری راه پیدا خواهند کرد، نفرات دوم و سوم نیز که امتیاز کافی را کسب نمودند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: فایل قرائت برگزیدگان مرحله مقدماتی کشوری تا 10 اسفندماه به مرکز قرآن وزارتخانه ارسال خواهد شد و نفرات برگزیده کشوری در اردیبهشت و خرداد ماه سال بعد برای رقابت با دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور به شهر ساری اعزام خواهند شد.

دکتر بیات در ادامه خاطرنشان کرد: در این مسابقات دکتر شریعتمداری در رشته قرائت تحقیق، دکتر محمود رجبی در حفظ 3 جزء، فاطمه علی محمدی در قرائت تحقیق و فاطمه درویش در صحیح خوانی قرآن در بخش اساتید حائز رتبه شدند.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همچنین این مسابقات به صورت غیر حضوری و آنلاین در کل استان برگزار شد که آزمون رشته نماز ساعت 9 صبح، آزمون رشته احکام ساعت 10صبح، آزمون معارف و حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه ساعت 11 صبح، آزمون سبک زندگی اسلامی  و سبک زندگی مهدوی و پوشش حرفه ای ساعت 12 و سایر رشته ها ساعت 14 برگزار گردید.

وی افزود: برای هر یک از آزمون ها 50 سوال تستی از منابع آزمون طراحی گردید که برای هر رشته شرکت کنندگان در 50 دقیقه به رقابت برداختند.

دکتر بیات گفت: اسامی افرادی که 80 درصد امتیاز را کسب نمایند جهت برگزاری مسابقات مقدماتی کشوری به مرکز قرآن و عترت وزارتخانه اعلام خواهد شد و از برگزیدگان در مراسم شایسته ای تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است مرحله مقدماتی کشوری در بخش معارفی برای تعیین فینالیست ها به صورت غیر حضوری از طریق آزمون بر خط در 20 فروردین سال 1402 برگزار خواهد شد.


( ۱ )

نظر شما :