تفاهم نامه همکاری بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۵ کد : ۳۲۹۶۹ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۲
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک از انعقاد تفاهم نامه مهم مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف فراهم نمودن زمینه همکاری و تبادل خدمات پژوهشی، مطالعاتی و فناوری خبر داد.
تفاهم نامه همکاری بین معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر مهدی صالحی گفت: این تفاهم نامه به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی اراک و با هدف ارتقای پژوهش های توسعه محور و همکاری در زمینه های علمی، پژوهشی و فناوری بین دو دانشگاه آماده شده است.

وی خاطر نشان کرد این تفاهم نامه با اهدافی منعقد گردیده است که از مهمترین آن ها می توان به بهره مندی طرفین از قابلیت ها و توانمندی های پژوهشی و فناوری یکدیگر از قبیل امکانات آزمایشگاهی، تجهیزاتی و تخصصی، بالینی، کارگاهی، پایگاه داده ها و کتابخانه ای، فضای فیزیکی و پارک علم و فناوری اشاره نمود.

دکتر صالحی افزود: توسعه همکاری های پژوهشی در زمینه مگا پروژه های پژوهشی از جمله مطالعات کوهورت و رجیستری ها و همچنین توسعه همکاری های پژوهشی مشترک در زمینه طرح های اثرگذار و مساله محور از اهداف دیگر این تفاهم نامه می باشد. همچنین در جهت نمایه شدن مجلات دانشگاه در نمایه های بین المللی، همکاری و مشاوره در خصوص ارتقاء نشریات بین دو دانشگاه صورت می پذیرد.

وی گفت: ایجاد بستری برای تالیف و انتشار کتب، توانمندسازی و ایجاد بستری مناسب پژوهشی در مراکز تحقیقات بالینی و پایگاه های توسعه تحقیقات، برگزاری همایش ها و دوره های تخصصی از جمله ماژول های مجازی پژوهشی، کارگاه های پژوهشی و بازدید از امکانات و آزمایشگاه و هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی از اهداف مهمی می باشد که در این تفاهم نامه گنجانده شد.

دکتر صالحی با توجه به این رویداد مهم ابراز امیدواری کرد که دانشگاه با استفاده از مفاد در نظر گرفته شده در این تفاهم نامه در آینده نزدیک شاهد رشدی چشمگیر در تمامی ابعاد پژوهشی و فناوری خواهیم بود.

مسعود بهرامی، خبرنگار وب دا مرکزی ـ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک


( ۱ )

نظر شما :