ریل گذاری بهتر مسیر پژوهشی با انعقاد تفاهم نام مشترک دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۷ کد : ۳۲۹۷۰ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۲۹
نشست انعقاد تفاهم نامه پژوهشی مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور روسا، معاونین تحقیقات و فناوری و تعدادی دیگر از اعضای هیات رئیسه دو دانشگاه انجام شد. این تفاهم نامه که به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک تدوین گردیده است در راستای گسترش همکاری های پژوهشی و فناوری به امضای دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی و دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک رسید.
ریل گذاری بهتر مسیر پژوهشی با انعقاد تفاهم نام مشترک دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک یک دانشگاه معتبر و در تراز استاندارد نوین دانشگاهی است که به دلائلی از جمله موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن بستری مناسب برای پژوهش های سلامت محور بوده و می‌تواند زمینه همکاری‌های خوبی را بین دوطرف فراهم کند.

دکتر علیرضا امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست ضمن تاکید بر موقعیت جغرافیایی، ساختار صنعتی و آمار بالای تصادفات در اراک، خاطر نشان کرد زمینه‌های قابل توجهی برای همکاری بین دو دانشگاه وجود دارد.

وی گفت: یکی از زمینه های مناسب انجام پروژه ها و همکاری های پژوهشی موضوع مهم آلودگی هوا و محیط زیست است که با وجود اساتید برجسته بهداشت محیط در دانشگاه علوم پزشکی اراک این تفاهم‌نامه منجر به ریل گذاری بهتر این مسیر می شود و همچنین می توانیم از تجربیات اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی استفاده نماییم.

دکتر امانی ابراز امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه منجر به ارتقای سلامت مردم شود و زمینه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های بهداشتی و توسعه و آموزشی را فراهم کند و این همکاری باعث خدمت رسانی بهتر به مردم شود.

مسعود بهرامی، خبرنگار وب دا مرکزی ـ معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک


نظر شما :