پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در آغاز هفته سلامت سال ۱۳۹۸ / مراقبت بهداشتی اولیه یک جز حیاتی در دستیابی به سلامت برای همه

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۳ کد : ۳۷۶۸ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۲۰
دکتر سید محمد جمالیان با گرامیداشت فرا رسیدن هفته ملی سلامت، انتخاب شعار «مراقبت های اولیه بهداشت؛ راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» را راهکاری در جهت ارتقاء سلامت عمومی در همه ابعاد در جامعه دانست و گفت: که این مهم مدت هاست در کشور ما جزء اولویت‌های اصلی حوزه سلامت می باشد.
پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک در آغاز هفته سلامت سال ۱۳۹۸ / مراقبت بهداشتی اولیه یک جز حیاتی در دستیابی به سلامت برای همه

به گزارش خبرنگار وب دا مرکزی، متن کامل پیام به شرح زیر می باشد:

«بسمه تعالی»

هفته سلامت را در سال ۹۸ در حالی آغاز می نماییم که سازمان جهانی بهداشت در سال گذشته شعار «پوشش همگانی سلامت» را برای روزجهانی بهداشت انتخاب کرده بود و از آنجا که مراقبت بهداشتی اولیه یک جز حیاتی در دستیابی به سلامتی برای همه می باشد، شعار امسال نیز همچنان بر این موضوع اشاره دارد و " مراقبت های اولیه بهداشتی، راهی به سوی پوشش همگانی سلامت " انتخاب شده‌است.

خوشبختانه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی انجام مراقبتهای اولیه بهداشتی در جای جای کشور عزیزمان به خصوص در دور افتاده ترین نقاط کشور از اولویت‌های اصلی خدمت رسانی به مردم این مرز و بوم قرار گرفته است و در حال حاضر شاهد پوشش بیش از ۹۵ درصدی مراقبتهای اولیه بهداشتی در کشور و استان مرکزی می باشیم.

امروزه مراقبت اولیه بهداشتی، اولین نقطه تماس بین جامعه و تیم سلامت در تمامی کشور ها محسوب می گردد و سرمایه‌گذاری در مراقبت اولیه بهداشت، یک راه مقرون به صرفه برای تامین پوشش همگانی سلامت است؛ زیرا ۹۰ درصد از نیازهای سلامت را می‌توان در سطح مراقبت بهداشت اولیه برآورده کرد. علاوه بر آن با ارتقای سطح سلامت عمومی، می‌توان نیاز به مراقبت‌های پر هزینه و پیچیده را کاهش داد.

خوشبختانه با ایجاد خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی اقداماتی بسیار ارزنده در راستای افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامتی انجام شده است و با شروع طرح تحول سلامت اقدامات کامل‌تری بخصوص در دانشگاه‌های شهرهای بزرگ و استان مرکزی در این رابطه صورت پذیرفت، که خود برگ زرینی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت کشور می باشد و آثار ارزشمند این مهم را در زندگی مردم به عینه به چشم می خورد.

بی شک پوشش همگانی سلامت یکی از اهداف اصلی سازمان جهانی بهداشت است و کلید دستیابی به این هدف آن است که هر کس بتواند به خدمات و مراقبت های بهداشتی که به آن نیازمند است دسترسی داشته باشد و با توجه به اهداف پیشگیرانه ای که سازمان جهانی بهداشت آن را دنبال می کند، شعار امسال نیز در همین راستا می باشد و در صورتی که خدمات بهداشتی در هر زمان و مکان در دسترس جهانیان باشد دیری نمی پاید که شاخص های سلامت ارتقا یافته و جامعه بی نیازتر از خدمات هزینه بر درمانی می شود.

اینجانب ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت و تقدیر و تشکر از زحمات همکاران پر تلاشم در دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی که در راستای ارتقاء سلامت در استان از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند، از تمامی همکاران می خواهم تا همچون گذشته در این عرصه کوشا و پیشتاز بوده و در این مهم، بیش از همیشه به نقش موثر مراقبتهای اولیه بهداشتی، به عنوان یکی از الزامات مهم برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و صرف هزینه های سنگین درمانی توجه داشته باشید.

رجاء واثق دارم تا با همت، تلاش و کوشش همکاران دلسوز حوزه سلامت در استان، سلامت را پیشکش مردم این مرز و بوم بنماییم و مطمئن هستیم که در این راه خداوند متعال یاری گر شما حافظان نظام سلامت کشور و استان مرکزی خواهد بود.

 

دکتر سید محمد جمالیان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی

اردیبهشت ۱۳۹۸

کلید واژه ها: پیام تبریک هفته سلامت سال 1398


( ۱ )

نظر شما :