برگزاری جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک

جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد
۰۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۱۴ کد : ۳۷۷۹۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۸۱
جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدیدالورود با حضور دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین آموزش، تحقیقات و‌ فناوری، فرهنگی و دانشجویی، سرپرست دانشکده پزشکی و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد.
برگزاری جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش وب دا مرکزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن عرض خیر مقدم به دستیاران جدیدالورود، دوره دستیاری را از عالی ترین دوره های آموزشی پزشکی دانست و افزود: مطالبه گری در کسب علم از ویژگی های اصلی این دوره است.
دکتر امانی ضمن اشاره بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک از نظر تجهیزات و‌ امکانات در سطح دانشگاه های تیپ یک است، افزود: رعایت نظم در محیط بیمارستان، تعامل دانشجویان با یکدیگر و اساتید را ضروری دانست.
وی تصریح کرد: تمامی تلاش مجموعه دانشگاه بر این است تا شرایط را به بهترین شکل ممکن فراهم آورد.
سرپرست دانشکده پزشکی نیز در حاشیه این نشست، گفت: دانشکده پزشکی در سال ۱۳۶۵ افتتاح و از سال ۱۳۶۶ ورودی اولین دوره دستیاری را داشته است. 
دکتر جواهری افزود: ۱۷ گروه بالینی و ۱۳ گروه علوم پایه در دانشکده پزشکی است و در ۸ رشته مختلف ۱۲۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.
وی بیان کرد: در دوره پزشکی عمومی به صورت کلی (بین الملل، شهریه پرداز، داخلی و آزاد) ۱۳۰۰ دانشجو و در دوره دستیاری ۲۰۰ دانشجو در ۸ رشته ارتوپدی، داخلی، جراحی، جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی، روانپزشکی، زنان و‌ زایمان و کودکان تحصیل می کنند.
سرپرست دانشکده پزشکی ادامه داد: ۱۷۰۰ دانشجو در دانشکده پزشکی تحصیل میکنند که بالغ بر ۵۰ درصد دانشجوهای دانشگاه را شامل می شوند و ۲۱۵ عضو هیئت علمی ارائه خدمت می نمایند.
در ادامه این جلسه، معاونین آموزش، تحقیقات و‌ فناوری و فرهنگی و‌ دانشجویی به ارائه توضیحاتی در خصوص روند تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اراک پرداختند و دستیاران جدیدالورود را بر تلاش مداوم و برنامه ریزی دقیق در جهت کسب دانش و مهارتهای لازم و رعایت اصول اخلاقی نسبت به اساتید و بیماران دعوت نمودند.


نظر شما :