شست هم اندیشی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیران گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک

۱۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۳۸۲۰۵ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۵۸
نشست هم اندیشی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت با مدیران گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست که با حضور دکتر امانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاونین، مدیران، مدیران گروه های آموزشی و جمعی از مسئولین دانشگاهی برگزار شد، اعضای هیئت علمی اعم از گروه های مختلف زنان، رادیولوژی، داخلی، جراحی و … به بیان چالش ها و مسائل گروه های خود پرداخته و نقاط قوت و ضعف خود را در پیشبرد اهداف گروه بیان کردند.
شست هم اندیشی معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مدیران گروه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک

 

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد در نشست با کارگروه‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن اشاره به اینکه حل مشکلات نیازمند اصلاح قانون و برنامه است، گفت: یکی از مطالبات مهم حوزه آموزش، افزایش ظرفیت کشور در جذب متخصصین و پزشکان است و باید زیرساخت‌های لازم را در این زمینه فراهم ساخت.
به گزارش وب دا مرکزی، وی در این نشست، تصریح کرد: در دو سال اخیر ۳ هزار و ۵۲۰ نفر دانشجوی پزشکی و ۴۶۵ دانشجو دندانپزشکی افزایش پیدا کرده است و در واقع این تعداد افزایش دانشجوی پزشکی، نیازمند ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.
دکتر باقری فر‌د؛ وضعیت پزشکی عمومی در کشور را در حد مطلوب دانست و افزود: هر فردی با هر شرایطی امکان ورود به عرصه دستیاری را ندارد و شرایطی لازم است تا بتواند وارد این عرصه شود.
معاون آموزش وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه در جابجایی‌ نیروها باید موافقت مبدا و مقصد کسب شود، افزود: مشکل ما ماندگاری اعضای هیئت علمی است چراکه فرد به محض اتمام تعهد به سرعت محل خدمت را ترک می‌کند، بنابراین یکی از راه‌های رفع این مشکل جذب افراد بومی است.
وی، مهم‌ترین رکن آموزش را اعضای هیئت علمی برشمرد و گفت: هر راه قانونی که به نگه داشت اعضای هیئت علمی کمک می‌کند باید مطرح شود و در جهت افزایش انگیزه هیئت علمی باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.
دکتر باقری فرد، در پایان گفت: پزشک عمومی به عنوان قداست پزشکی مطرح است و اگر خدشه‌ای به این حوزه وارد شود به کل حوزه پزشکی خدشه وارد می‌شود.


نظر شما :