اولین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌ خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک

مجموعه علوم پزشکی استان مرکزی نمونه بارز کار جهادی است
۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۳۸۴۱۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹
اولین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌ خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک با حضور دکتر رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با هدف بررسی مسائل و‌ چالش های حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی برگزار شد.
اولین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و‌ خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک

به گزارش وب دا مرکزی، این کمیسیون با هدف بررسی مشکلات و چالش های حوزه بهداشت و‌ درمان با حضور دکتر امانی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، رییس و اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک، مدیر درمان تامین اجتماعی استان، رئیس مرکز بهداشت اراک و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این نشست ضمن ارائه گزارش کلی از وضعیت بهداشت، درمان و پروژه های فعال و افتتاح شده در سطح استان مرکزی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک پروژه های فعال زیادی در سطح استان دارد که از این تعداد بالغ بر ۴۵ پروژه طی یکسال اخیر در حوزه های مختلف بهداشتی-درمانی و اورژانس به مدار خدمت وارد شده و تا دهه فجر تعداد زیاد دیگری از پروژه ها به بهره برداری خواهند رسید.
دکتر امانی با اشاره به پروژه های در حال احداث تصریح کرد: پروژه بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی با ۱۱۰ تخت که در بحث جوانی جمعیت بسیار کمک کننده است، فاز سوم خیرساز بیمارستان آیت اله خوانساری و ساختمان دیالیز خیرساز اراک که تمامی تعهدات دانشگاه نسبت به خیر، انجام شده، به زودی به مدار خدمت رسانی به مردم استان وارد خواهند شد.
وی، راه اندازی ساختمان جدید سه دانشکده توانبخشی، دندانپزشکی و بهداشت و همچنین خوابگاه ۲۴۰ نفره و خوابگاه متاهلی را از دیگر پروژه های دانشگاه اعلام کرد و گفت: تا سال آینده هیچ خوابگاه استیجاری ای نخواهیم داشت و این امر مهمی در حوزه فرهنگی و دانشجویی است.
وی ضمن تاکید بر اینکه پیشگیری و بهداشت اگر درست اجرا شود، نیاز به راه اندازی تعداد بالای پروژه های درمانی نیست، خاطرنشان کرد: ارتقا سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان ها، بار اصلی را از دوش مرکز استان برمی دارد و باعث تمرکز دانشگاه بر بخش های دیگر می شود.
دکتر امانی در پایان ضمن اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اراک از محوری ترین دستگاه های‌ اجراییست که با همه دستگاه ها تعامل دارد، افزود: احداث انبار استراتژیک برای غذا و دارو، تعمیرگاه مرکزی آمبولانس و تهیه ۲۰ واحد استیجاری با تجهیزات کامل برای پزشکان که در ماندگاری و جذبشان کارآمد است از دیگر اقدامات شاخص دانشگاه است.
در ادامه این نشست شهریار حسینی رییس مرکز بهداشت اراک و ایمان نظری معاون فنی و عملیات اورژانس ۱۱۵ استان مرکزی، گزارشی از اقدامات انجام شده و کاستی های موجود ارائه و خواستار همراهی هرچه بیشتر شورا با دانشگاه شدند.
در پایان محمد عسگری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: اقدامات و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، نمونه بارز یک کار جهادی است و در صدد هستیم در قالب ایجاد تفاهم نامه باب همکاری با حوزه بهداشت و درمان را افزایش و موارد درخواستی را در دستور کار قرار دهیم.

یکشنبه 23 مهر


نظر شما :