دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشروترین دانشگاه در بحث احیای نان کامل است

۲۵ مهر ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰ کد : ۳۸۴۲۳ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۹۹
مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اراک را پیشروترین دانشگاه در بحث نان کامل در سطح کشور دانست.
دانشگاه علوم پزشکی اراک پیشروترین دانشگاه در بحث احیای نان کامل است

به گزارش وب دا مرکزی، دکتر احمد اسماعیل زاده، گفت: تجربه ای که در اراک در بحث استفاده از نان و غلات کامل به همت دانشگاه علوم پزشکی اراک اتفاق افتاده، می تواند راهگشای سایر دانشگاه ها در کشور برای استفاده از نان کامل باشد.
وی با اشاره به سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی که در اوایل اردیبهشت ماه سالجاری مصوب شده است؛ افزود: تصویب این سند، نشان از اهمیت بحث تغذیه و امنیت غذایی برای سیاست گذاران است و باید تمامی همکاران برای رسیدن به هدف این سند، که همان بهبود کیفیت سلامت نان است؛ گام بردارند.
اسماعیل زاده ادامه داد: مصرف کم غلات کامل، جزو ۸ عامل خطر مرگ زود هنگام در سال ۲۰۱۹ در ایران بوده است.
وی، خاطرنشان کرد: نان و امنیت غذایی خانوارها از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بخش مهمی از غذای اصلی و پایه مردم جهان را تشکیل می دهد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: براساس نتایج آخرین طرح جامع الگوی مصرف مواد غذایی خانوار و وضعیت تغذیه ای کشور در ایران، مصرف سرانه نان معادل ۱۱۷ کیلوگرم در سال است.
وی در پایان به رفع مشکلات بهداشتی در فرآیند نان اشاره کرد و ورود دبیرخانه اصل ۹۰ قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی را از مسائل حائز اهمیت در این زمینه دانست که می تواند اقدام مهمی در پیشبرد امور بحث نان و غلات کامل، باشد.


نظر شما :