باید اقتدار و قدرت علمی را افزایش دهیم

۰۳ آذر ۱۴۰۲ | ۰۰:۰۳ کد : ۳۹۵۱۶ اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۵
دکتر پناهی در نشست مشترک با رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک و کارکنان معاونت تحقیقات دانشگاه، گفت: باید اقتدار و قدرت علمی را افزایش دهیم و پژوهش ها را وارد سفره مردم کنیم.
باید اقتدار و قدرت علمی را افزایش دهیم

به گزارش وب دا مرکزی؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تاکید بر اینکه تحقیقات باید مسئله محور شوند، افزود: تحقیقات باید در راستای نیازهای مردم اعم از بیماری ها، ریزگردها، جوانی جمعیت، وابستگی به دارو و تجهیزات و … باشند و باید به عنوان مرجع عمل کنند.
وی ضمن اشاره به اینکه ۱۰۰۰ مرکز تحقیقاتی اعم از دانشگاهی، غیر دانشگاهی، خصوصی و… در کشور فعالیت می کنند، ادامه داد: مرجعیت علمی فقط با مقاله و تولید علم میسر نمی شود و باید بتوانیم با افزایش اثربخشی در حوزه پژوهش و فناوری، گام های اساسی در این حوزه برداریم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: آزمایشگاه های تحقیقاتی را نباید به اداره تبدیل کرد و باید به سمت جامعیت و شبکه سازی رفته و از حالت جزیره ای خارج شوند.
دکتر پناهی ضمن اشاره به اینکه دانشجویان، آینده ما هستند، گفت: پرداخت بودجه تحقیقات دانشجویی همیشه اولویت این معاونت بوده و باید با نگاه و انرژی مثبت به دانشجویان، برای مرجع شدن، تلاش کنیم.


نظر شما :